[smartdoctor] Re: ortopedska pomagala

  • From: Vera Pinturić <verapinturic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 15 Jan 2012 12:52:44 +0100

O istom problemu sam debatirala sa svojom kontrolorkom prilikom kontrole
ortopedskih, kada je ona prvo tvrdila da stes inkontinencija nema pravo,
ali smo kasnije došle do zajedničkog stava da ima pravo, jer u Pravilniku
piše da se pelene i ostalo mogu propisivati kod urođenih i stečenih mana
i/ili bolesti urogenitalnog sustava. Ono i/ili se odnosi na urođene i
stečene bolesti u koju je uključena i stres inkontinencija /(konzultirala
pravnika), a stres inkontinencija je stečena bolest i uklapa se u
indikacije. Druga stvar što, vrlo često, iz HZZO-a daju svoja viđenja,
nigde ne piše da stres inkontinencija nije uključena, ali pravno ova
odredba Pravilnika znači da stres inkontinencija ima pravo, ali na
pelene, a ne na uloške. Druga stvar je što pelene kod pokretnih osoba
(osobito žene sa tim problemom koje su još radno sposobne) uopće nisu
prikladne, a i skuplje su od uložaka. Dok nepokretna, osoba potpuno
inkontinentna za stolicu i mokraću ima pravo na uloške.