[smartdoctor] Mrtvozorstvo

  • From: Senad Muslić <senad.muslic@xxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 19 Jan 2012 00:31:02 +0100

Kolegice i kolege,

              obzirom na brojne upite koje sam dobio vezano uz obavezu
obavljanja mrtvozorstva od strane obiteljskih doktora, proslijeđujem odgovor
Komore Ministarstvu zdravstva i socijalne skrbi od 16.prosinca 2011.

             Naime, u dvije županije (Bjelovarsko-bilogorska i
Koprivničko-križevačka) pojedini obiteljski doktori u nekim sredinama odbili su
sudjelovati u obavljnju mrtvozorstava.
Dotične županije uputile su upit Ministarstvu mogu li i smiju li obiteljski
doktori to učiniti?
Ministarstvo je upit proslijedilo Hrvatskoj liječničkoj komori, a Povjerenstvo
za PZZ dalo svoje mišljenje prema kojem obiteljski doktori nemaju obavezu
obavljanja mrtvozorstva, osim na dobrovoljnoj bazi i pod određenim
prihvatljivim uvjetima. Također, predložili smo izmjene i dopune Pravilnika o
načinu pregleda umrlih te utvrđivanja vremena i uzroka smrti.
Potrebno je znati da je u Narodnim novinama br.46/2011 donešen novi Pravilnik o
načinu pregleda umrlih te utvrđivanja vremena i uzroka smrti (koji se poziva na
Zakon o zdravstvenoj zaštiti) u kojem su navedene sve potrebne okolnosti i
uvjeti obavljanja mrtvozorenja.
Pravna služba HLK potom je uobličila naše stavove koje imate priliku vidjeti u
privitku.

              Za informaciju kolegicama i kolegama Zagrebačke županije, u svom
dopisu pročelnici ureda naše županije ( kao i u telefonskom razgovoru) iznio
sam nužno potrebne uvjete pod kojima se može dogovoriti obavljanje
mrtvozorničke službe u našoj županiji, tim više jer mnogi kolege nisu
zadovoljni time što su mimo svog znanja imenovani mrtvozornicima:
1. Utvrditi kriterije određivanja minimalnog broja mrtvozornika na određenom
području (ili područje gradskih granica, ili broj stanovnika,.) uzevši u obzir
geografske specifičnosti
2. Utvrditi mrežu mrtvozornika
3. Utvrditi način imenovanja mrtvozornika (obavezno na dobrovoljnoj osnovi, ili
putem javnog natječaja, ili direktnim pozivom doktorima naše županije, ili
pozivom na re-imenovanje, .)
4. Potpisivanje ugovora o obavljanju mrtvozorničke službe sa svim dogovorenim
uvjetima

             Svi kolege koji niste u svojim sredinama zadovoljni svojim
položajem, možete se pozvati na stav HLK i u svojim sredinama inzistirati na
drugačijem načinu uređenja odnosa mrtvozorenja. Oni koji su zainteresirani neka
mi se javi kako bih im proslijedio prijedlog Ugovora o provođenju mrtvozorenja
između županije i obiteljskih doktora koje sam napravio i predložio svojoj
županiji.

S poštovanjem,

Senad Muslić, dr.med
Predsjednik Povjerenstva za PZZ HLK