[smartdoctor] Re: Dežurstva u OBHPu

  • From: "Dr. Peček" <oompecek@xxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 18 Sep 2014 07:12:48 +0200

Ja uopće nemam želju da me pacijenti igdje više sretnu
osim ordinacije ( u kojoj ih srećem i provodim više vremena s njima nego sa svojom obiteljli, prijatelja više i nemam jer ne stignem , a ono malo vremena što mi ostane nemam više snage ni za koga ) Zato što oni imaju pravo na sve i uvijek.
Dana 17.9.2014. 20:19, BARI je napisao:

„Moje skromno iskustvu u radu u zajednici sa općim bolničkim hitnim prijemom učvrstio me u uvjerenju da pitanje zbrinjavanja hitnosti ( i nehitnosti) može funkcionirati samo ukoliko se ostvari uska suradnja liječnika obiteljske medicine, Službe hitne medicinske pomoći i Općeg bolničkog hitnog prijema.“

Poštovani profesore  Tiljak,

pitanje hitnosti i nehitnosti (zlorabljenja OHPB-a) nikada neće riješiti to TKO zaprima pacijenta u OHBP-već pitanje naplate nehitnih usluga. Podsjećam na scenu iz francuskog filma,glumac izjavljuje:“ svađa sa ženom skupo me je koštala“-naravno na francuskom OHBP-u gdje je došao “liječiti“ uzrujanost...

Sve DOSTUPNO će se koristiti UVIJEK-jer se to može ; jer nam je zdravstvena (ne)kultura na vrhuncu(poticana medijima i zdravstvenom vlasti-sve možete i kad kihnete...samo vi idite....); i jer pacijenti ništa ne mogu obaviti u pristojnom roku pa misle da će to riješiti na hitnoj....

To što bi SLOM bio u OHBP nikada neće smanjiti priljev pacijenata,čak naprotiv- kad bi radili radili takvi mazohisti kao mi koji se požure pregledati devedeset ljudi u pet sati-nastalo bi sveopće veselje prilikom posjeta i još veća navala(bolja ponuda = veća potražnja).Ovako im bar prisjedne kad čekaju po pet sati-jer....na hitnoj se nikome ne žuri....Kad bi mi radili na OHBP –diljem lijepe naše bi objavili DANE OTVORENIH VRATA u OHPB-u –jer nas se bez problema može PREGAZITI –i apsolutno se nitko oko toga neće zabrinjavati... (osim obitelji bolesnih i /ili pokojnih slomova).

Imam osjećaj da je to i cilj-KAOS na OHPB definitivno OSTAJE...but WHO CARES.Poznato je od davnina- kad SLOME tamponiraju kaos-koga briga...Problem riješen ...Nas ionako ne doživljavaju..

Da OHPB-ovci žele surađivati s nama ,odavno bi već napisali na PB-nema indikacije za hitni prijem,javiti se svom liječniku.....a ne bi nakon upale vanjskog zvukovoda pisali po tri puta kontrolu-tako da se prepiremo s pacijentom da nema po što ići..... a on onda nezadovoljni pacijent uzima karton.A sve to činimo zato da smanjimo navalu na bolnice.Onu koju su si, između ostalog , sami napravili pozivajući „milijun“puta na bespotrebne kontrole i upućujući pacijenta nakon isključivanja akutnog stanja u OHPB-u kod još dva do tri specijalista, plus pet pretraga-NARAVNO S NAŠIM UPUTNICAMA....

NEKA SAMO NAPIŠU-JAVITI SE SVOM LIJEČNIKU(pilot projekt)-koji će SIGURNO USPJETI- smanjiti broj pretraga i pregleda(bespotrebnih).

*NAJVAŽNIJE* – tko u ZZ-u ima dnevno 60-120 pacijenata,administraciju i vođenje APSOLUTNO SVIH poslova jedne ordinacije.Ima li itko toliko posjeta???? ITKO????

Pa otkuda onda  ideja da  BAŠ NAMA ODUZMEMO i to malo odmora?

PREDLAŽEM da nam zbog trostrukog svjetskog standarda posjeta (PLUS SVE OSTALO), u ispomoć u ordinaciju dolaze iz OHBP-a i /ili HMP-a-u tjednu i/ili vikendom-nek plaća onaj tko želi da pacijenti IMAJU zdravstveni KOMFOR kakav si ovako bogata zemlja može priuštiti (pilot projekt).Pozdrav,Ida

P.S.

2011-te.....s naše liste...

Samo jedna obiteljska ordinacija na Krku je u toku jedne godine imala 125 %

više pregleda godišnje  (14 674) u redovnom radnom vremenu(pola dana),nego

pet timova hitne pomoći zajedno sa dodatnim turističkim ordinacijama ljeti -

u svih 24 sata kroz 365 dana(11 699).

......Radi zornijeg prikaza pripremili smo usporednu tablicu posjeta jednog tima

obiteljske medicine Krk i Hitne pomoći Krk u vremenskom periodu od jedne

godine:

Ordinacija opće medicine Hitna pomoć Krk

1139 568

1255 473

1414 480

1152 614

1018 877

1279 1210

1199 2267

1167 2637

1166 991

1233 604

1430 538

1222 440

14674 11699

58,23015873 32,0520548

Iz nama dostupnih podataka za 2009 godinu vidljivo je da je(jedna)

ordinacija opće medicine imala 14674 posjeta dok je hitna pomoć Krk sa 5

timova i turističkim liječnikom u ljetnim mjesecima obavila 11699 pacijenata

što je 125,42 % u odnosu na Hitnu sa 365 dana , 24 h, i 5 timova + ljetno

pojačanje turističkim liječnicima, dok je to ordinacija obavila

produžavajući radno vrijeme ugovoreno sa HZZO . Napominjemo da rad u

turističkim destinacijama od nas zahtjeva bar poznavanje nekoliko svjetskih

jezika , brzu i kvalitetnu uslugu što se i do sada u medijima pokazalo kao

istinito tj. zadovoljavajuće.

Nadalje naše radno vrijeme ne svodi se samo na rad sa pacijentima već

odlaskom u zakup sada koncesiju prepušteni smo sami sebi. Sve nabavke

materijala , opreme , popravke i održavanje prostora prisiljeni smo

obavljati nakon rada sa pacijentima i obavljenim kućnim posjetima . Učestalo

pisanje predstavki i očitovanja Hzzo-u , ispisivanje invalidskih komisija

radimo nakon radnog vremena čime se naš radni tjedan uvelike produžuje preko

zakonom propisanog radnog tjedna .

Također moramo napomenuti i nemogućnost korištenja godišnjeg odmora i

bolovanja, kao i slobodnih dana za edukaciju, a sve to u interesu

dostupnosti pacijentima i nemogućnosti pronalaženja zamjene za potreban

najčešće kratak period. Većina kolega koristilo je godišnji odmor samo

djelomično , imamo i primjera nekorištenja godišnjeg odmora 10-tak do čak 13

godina što morate se složiti može rezultirati gubitkom zdravlja i radne

sposobnosti. Dom zdravlja u tom pogledu nije do danas ništa poduzeo već

naplatom 867 kuna dan zamjene liječnika doveo nas u situaciju da nismo u

mogućnosti koristiti isti te raditi i bolesni i umorni dovodeći se do već u

više navrata "SY BURNOUT".

Iz istih gore navedenih razloga mi niže potpisani usprkos vašem uvjeravanju

da je postojeći prijedlog najbolji i najpovoljniji za nas nismo se u

mogućnosti složiti već u interesu pacijenata poboljšanja organizacije PZZ

tražimo:

*1. Određivanje normativa o broju pregleda i posjeta mjesečno po ordinaciji*

*opće medicine*

2. Priznavanje satnice za pripremu, održavanje, nabavke za nesmetan rad

Ordinacije.........

Prijedlozi:

1. Zapošljavanjem odgovarajućeg broja liječnika i med sestara za potrebe

dežurstva vikendom i praznicima + zamjene za godišnji odmor 13 timova na

Krku

Primjer za 2012 godinu- imamo 116 dana dežurstava u Domu zdravlja

Zapošljavanjem 2 liječnika i dvije sestre u Domu zdravlja PGŽ ispostava Krk

dobili bi pokrivenost dežurstava i osiguranu zamjenu za 20 dana godišnje po

timu računajući i pravo novozaposlenih kolega na 20 dana godišnjeg

Računajući bruto vrijednost 2 tima od 40000 kuna ispada da bi nas to koštalo

3076,92 kuna po ugovornoj ordinaciji

Ovime predlažemo Domu zdravlja PGŽ da uzimajući u obzir naše zahtjeve i

prijedloge odgodi provedbu istog jer nepotpisivanje ponuđenih ugovora za nas

ne znači odbijanje poslušnosti , neispunjavanje ugovora sa HZZO-om, već

potpisivanje nama SMRTNE PRESUDE.