[slikom] Re: podesavanje jaws

  • From: "Jelena Perepatic" <jelena@xxxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 12 Sep 2007 17:59:39 +0200

Zdravo Miso !
Pokusacu da razjasnim .
1, Alt + Control + Page Up ili Page Down = privremeno ubrzava ili usporava
citanje JAWS-a bez obzira pricao on u tom momentu ili ne,
Znaci ako se racimo cita knjiga bice jaes sporiji ili brzi samo dok je ta
aplikacija aktivna ili dok se ne pomerimo iz toga prozora.
2 Page Up i Page Down radi isto to dok JAWS cita tekst u Wordu . Razlika od
prethodnoga je u tome sto ta komanda vazi samo dok jaws cita . Drugim recima
Ako JAWS ne cita a upotrebi se Page Up ili Page Down kursor ce se pomeriti
jedan ekran dole ili gore.
3 Trajna promena brzine citanja sinteze :

1. Insert + j
2. Opcija Basic
3 Otvoriti njen podmeni sa strelicom udesno
4 Naci Voices
5 U tom podmeniju otvoriti strelicom udesno i naci Global settings
6 Aktivirati je sa Enter
JAWS se nalazi na radio dugmadima gde se bira da li su podesavanja za sve
aplikacije Default ili za tu aplikaciju .
7 . TAB-om do Speach rate
8 . strelicom levo desno ili page up i page down povecati ili smanjiti
brzinu, Page Up ili Down menjaju vrednost za pet ili deset zavisi od sinteze
Napomena ako se nista drugo ne dira TAB-om do Ok pa Enter

9 . Sledeci Tab vodi do combo boxa za menjanje koliko interpunkcije cita.
Menja se strelicma dole i gore
10 sledeci TAB vodi do combboxa za promenu govornika
11 Sledeci TAB je za promenu visine glasa isto se manja sa strelicama levo i
desno ili page up i page down
12 Sledeci TAB vodi do jacine - nema ga kod svih sinteza isto se podesva kao
i prethodna stavka.
13. Sledeci TAB vodi do podesavanja brzine izgovora kod spelovanja - upisuje
se vrednost
14 . Sledeci TAB -  upisuje se vrednost za visinu glasa za velika slova
15 . Sledeci TAB - vodi do OK i
16 . Sledeci TAb do Cancel

Jelena