[slikom] Word problemi

  • From: "Betim Gjonbalaj" <gjonbalajbetim@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 29 Sep 2013 21:59:20 +0200

Pozdrav svima ,
Zamolio I unapred se zahvalio svakog ko bi bio voljan da mi pomaze u
sledecem :

1.Koristim Win 7 ,Jaws 14 I Microsoft Office 2010 I ne mogu citati dokumente
u .doc formatu  posto mi kaze "Protected view"kao da document ima zastitu a
otvara se I ako nekako pritisnem s misem prvi redak onda ide dalje citanje I
moze se procitati sav tekst sa caps-lock + strelica dole .Kako skinuti ovu
zastitu ?

2.Ako je taj document neki katalog kao sto sam skinuo npr. Katalog Crne
Gorske biblioteke  kako je najkraci nacin za pretrazivanje neceg ?Znaci kad
pisem 'fizika' I potom idem sa tabom do Next onda normalno mi daje rezultate
ali na ovom .doc document nema opcije Next pa s time ni rezultata.Da li je
povezana gorespomenuta zastita sa pretragom ?

A sto se tice svih dokumenata onda koja je precica umesto Nexta posto
takodje ne znam kao saznati koja precica je kompatibilna sa kojom komandom
,neki nacin da se saznaju precice?Nadam se da sam uspeo nekako da
objasnjavam ovo drugo pitanje  J

3.Npr.na nekom .docs dokumentu gde je naprimer Katalog knjiga iz Hrvatske I
ako pritisnem precicu za citanje celog teksta onda cita bez prekida ali ako
zelim samo sa strelicom  jedan po jedan red onda obicno mi cita samo nekih
tri-cetiri reda a  posle ne vise iako tekst postoji ,zasto I kako srediti ?I
takodje poslednja stvar:

4.Ako citam nesto I potom zatvorim neki document I  zelim da nastavim tug de
sam stao bez da pocinjem ponovo iz pocetka da trazim gde sam stao ,kako mogu
markirati ili ne znam kako nastaviti od tamo gde sam stao pre nego sto sam
zatvorio document ?

Unapred hvala I srdacan pozdrav ,

Betim