[slikom] Videolupa za slabovide

  • From: "Pinter Tereza" <pinter@xxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 11 Mar 2006 14:10:31 +0100

Zdravo svima,
javljam se povodom poruke Gordana Radica od 8.marta.
O slovencima i njihovim pomagalima, na zalost ne znam nista, ali vam mogu
reci nekoliko reci o svojoj videolupi.
To je mala, rucna sprava koja moze da se poveze samo sa TV ekranom.
Plasticno kuciste sa drskom ima prikljucak za struju i poseban skart
prikljucak za TeVe.
Lupa je dimenzija 100 puta 50 milimetara, dioptrije  7koma 6, povecava 3
puta. U  cetvrtastoj kutiji ispod sociva se nalaze 4 LED lampe i minijaturna
videokamera. U direktnom posmatranju se ima slika u boji, dok je slika na
TeVe ekranu samo crno-bela. Uvecanje na ekranu zavisi od njegove velicine.
Na ekranu precnika 36 cantimetara uvecanje 9 puta, na precniku 56 cm 14
puta, na precniku 70 cm. 17 ipo puta.
Meni sluzi za citanje kraceg teksta kao sto su racuni, neka stavka u
enciklopediji, recniku.  Moje je iskustvo da su mogucnosti koriscenja
vezana za stanje vida. Ako se ruka, tojest lupa na knjizi pomeri samo za
milimetar a to znaci slika teksta na ekranu se pomera za centimetar ili
vise, sto za oko moze biti neprijatno.
Lupa je nemacki proizvod firme Eschenbach iz Nurnberga. Pre 4 godine cena je
bila oko 260 eura (ako se ne varam).
****
tereza.