[slikom] Re: Vazno upozorenje

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 2 Aug 2007 05:51:18 +0200

     Zdravo svima,

     Kamo sreće da nije bilo razloga za ovakvu poruku. Molio bih sve
članove liste slikom da na ovoj listi ne vode raspravu i ako je tema o
kojoj se svakako mora raspraviti i vjerujem kako će svi zainteresovani naći
način da to urade.
     Ovu poruku pišem iz barem dva razloga:
Prvo. Poruka je preko liste slikom prošla sa zakašnjenjem barem od 6 sati.
Razlog. Nijazova poruka je bila veća od kvote koja automatski prolazi pa je
poruka prosleđena moderatorima na odobravanje. Kako sam ovih dana jedini
moderator, ostali su o trošku liste otišli na odmor na svjetska mora, to
poruke čitam tek jutros pa sam tek jutros bio u prilici da propustim poruku
koja je po kilobajtima bila veća od dozvoljene.
Drugo. Poruka je sadržavala attachment koji opet zbog drugog ograničenja
nije prošao. Nije prošao čak i ako je moderator propustio poruku.
Ma imao bi i treće ali kako sam zamolio da se na ovoj listi ne raspravlja
to ću se i sam suzdržati ali da je biser jest. Na sreću nisam u grupi onih
koji su prevareni. Ovdje jedino imam upozorenje. Svi oni kojima je David
otvarao email adrese treba da hitno zamjene password, po nekim događajima
koje pratim kao moderator čini mi se da David kontroliše još neke adrese a
čiji nije vlasnik.

     Gradimir

Od: "Nijaz Skaljo" <nijaz.skaljo@xxxxxxx>
Za: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
Poslato: 1. avgust 2007 23:00
Tema: [slikom] Vazno upozorenje

Pozdrav svima

Na pocetku zelim se ispricati moderatorima zbog slanja ove poruke. Smatram
da vaznost upozorenja opravdava odstupanje od teme liste. Poruka je
informativnog karaktera, pa molim moderatore da zaustave suvisnu raspravu
na
ovu temu ukoliko to smatraju potrebnim.

Ovu poruku potpisuju:
Bertek Bojan,
Marijon Bruno,
Marijon Divina,
Miljojcic Dragan,
Skaljo Nijaz,
Sobocan Zlatko

Poruku saljem na liste kao upozorenje da se ne desi nekome od clanova ono
sto su nmogi do sada dozivjeli nasjedajuci na laskave price Davida Podreke.

Sluzeci se raznim prevarama, David je u proteklih nekoliko godina
materijalno ostetio mnoge osobe. Posto medu ostecenima ima i clanova neke
od
ovih lista, odlucio sam se na ovaj korak, kako bih upozorio nove clanove da
oprezno ulaze u bilo kakve aranzmane s pomenutom osobom.

Opisacu na koji je nacin od slijepih osoba prisvojio pet mobitela za koje
ja
znam.
Nove zrtve skoro uvijek pronalazi preko mailing lista. Uglavnom su to
ljudi koji su se tek prikljucili nekoj grupi. Nudi im savjete, programe i
pomaze im sve dok ih ne zaplete u svoju mrezu.
Nakon toga sa zrtvama uspostavlja suradnju tako da bi zamolio zrtvu da za
njega uradi nekakav posao s obecanjem da ce mu on to platiti. Kada je posao
dovrsen, onda govori kako nema novaca da plati, ali da umjesto toga moze
srediti besplatan internet i besplatno telefoniranje preko mobilne mreze.
Da
bi to ishodio, zrtva treba kupiti mobitel i karticu, aktivirati broj i
poslati mu takav mobitel na njegovu adresu, a on ce ga proslijediti u jednu
poznatu telekomunikacijsku tvrtku u kojoj ce mobitel biti prekodiran i
aktiviran besplatan internet i besplatno telefoniranje. Kada bi zrtva
poslala mobitel, onda David prekida kontakt sa zrtvom, a kada se zrtva
pocne
interesirati sto je s realizacijom obecanja, poceli bi razni izgovori kao
npr. doslo je do odgode za par mjeseci iz tog i tog razloga itd. Kada zrtva
na kraju svati da od realizacije obecanja nece biti nista i zatrazi povrat
ulozenih sredstava, David reagira uvrijedeno i prekida svaku komunikaciju s
zrtvom. Gotovo redovno u takvim situacijama u pricu uvlaci i obitelsku
situaciju, navodeci kako je majka bolesna i kako je sve novce morao dati za
njeno lijecenje tako da vracanje ulozenih sredstava mora pricekati.

Na ovaj nacin su koliko je meni poznato bez mobitela ostale cetiri osobe iz
Zagreba i jedna osoba iz Cakovca. Zapravo, prevarenih je daleko vise, ali
Ovo su osobe cija imena i prezimena mogu navesti ako je potrebno, mada bih
radije prepustio njima da se jave ukoliko osjecaju potrebu.

Drugi nacin prevare je takav da je trazio zrtve koje bi zainteresirao za
mogucnost da snime glazbeni cd s pricom kako treba uloziti odredeni novac,
kada zrtva pristane i ulozi novac, tada pocinje isti scenarij kao i u
ranije
opisanoj situaciji.

Svugdje gdje se ukazala prilika nudio je svoje usluge posredovanja kako bi
stvorio priliku za sticanje osobne koristi na nekorektan nacin. Tako je
prije nekoliko godina ponudio tvrtkama Iskon, Globalnet i Net4u da
posreduje
pri zakljucivanju ugovora sa slijepim osobama za pristup internetu po
povlastenim tarifama. I sve bi bilo lijepo da David nije poceo
zloupotrebljavati te ovlasti tako da je na kraju Net4u odustao od pruzanja
usluge pristupa internetu slijepim osobama po povlastenoj tarifi, a
Globalnet i Iskon su raskinuli dogovor sa Davidom i ovlastili druge
posrednike.
Mnoge osobe koje su dobile internet davidovim posredovanjem, neugodno su se
iznenadile kada su provjeravajuci svoje korisnicke stranice vidjeli da je
David citao nihovu postu tako sto je njihove adrese preusmjeravao na svoje
e-mail adrese.

Na slican nacin se nudio i zastupnicima i proizvodacima govornih sinteza da
bude njihov posrednik pri prodaji njihovih proizvoda u Hrvatskoj. I u tome
ne bi bilo nista lose da nije novac od prodanog software-a zadrzavao za
sebe.

U prilogu ove poruke je prijepiska izmedu Miljojcic Dragana, Davida i mene
iz koje se vidi kako je prevario Dragana. Takoder  u prilogu mozete
procitati i opis kako su Divina i Bruno Marion ostali bez svoja dva
mobitela, kao i iskustvo Bojana Berteka i njegove prijateljice.

Da ovo nisu usamljeni primjeri, govori i cinjenica da je izbacen iz
clanstva
Udruge slijepih Pula.
Iz zadnje poruke u prijepisci izmedu Davida i mene vidjecete da i on sam
bez
imalo srama i negiranja priznaje svoja nedjela i blago receno kaze sta mi
mozete, bas me briga, pisite o svemu koliko hocete.

Slijedi prica Dragana Miljojcica

Deo prepiske koju sam vodio sa jednim od najvecih prevaranata sa prostora
stare Jugoslavije, i clana mnogih lista za slepe na ovim prostorima,
trebalo
bi da vas upozori na opasnost  i mogucnost da budete prevareni, i slobodno
mogu reci namagarceni, ovako kako se to desilo meni. Retke su osobe sa
takvim talentom za dvolicno ponasanje, i sposobnoscu da nanjuse plen.
Prepiska o kojoj ovde govorim datira iz poslednjih 3 ili 4 godine, i
navedena je hronoloski. Radi jasnoce materijala, navedena su uvek imena pre
navedenog teksta, a tamo gde je bio potreban komentar, to je takodje
ucinjeno. Pokusao sam zastititi osobe koje se javljaju u tekstu, a njihov
identitet nije neophodan za shvatanje price, tako sto sam pravo ime zamenio
odgovarajucim izrazom koji cuva identitet doticne osobe.

Komentar:
Cela prica pocinje u vreme kada sam napravio prvu sasvim nesavrsenu verziju
citaca za nas jezik. Slede lepo srocene pohvale u vezi s tim.

David:
    Prvo Dragane moje iskrene cestitke za ovo sto si do sad napravio.
Naravno da s moje strane imas punu podrsku za nastavak rada. I jasno je
samo
po sebi
da bih zelio cuti kako zvuci ovo sto si do sada napravio, pa te molim da mi
te skripte posaljes na moj osobni email. Jos jednom moje iskrene cestitke,
svaka ti cast i nastavi kako vec rekoh malo prije tako dalje na
zadovoljstvo
i radost svih nas!!!

David:
Ne samo umjesno Boki, vec cini mi se i potrebno, jer ovo sto je zapoceo
Dragan raditi svakako nije mala stvar, tice se to na kraju krajeva svih nas
i jednog
bi nam dana moglo biti samo bolje zahvaljujuci tom njegovom mukotrpnom radu
koji je jos cu jedamput ponoviti za svaku pohvalu, jer rad na tako necemu
kao
sto je prilagodjavanje neke sinteze nasem jeziku trazi jako puno vremena,
volje odricanja a zahtijeva i jako puno znanja. Kamo srece kad bi medju
nama
bilo vise ljudi sa takvim znanjem kao sto ga ima Dragan, pa da se stalno
nesto slicno radi, prilagodjava itd.

komentar:
Retki su oni koji ne vole cuti pohvale na svoj racun, a narocito ako se
radi
o necemu na cemu rade i do toga im je stalo. Tako prethodne poruke sirom
otvaraju vrata za priblizavanje osobi na ciji racun su izrecene. Dodatno
moralisanje u stilu sta nikako slepi nebi trebali da ucine slepima, daje
nekome ko ne sumnja, sliku o moralnom coveku koji nikako nebi mogao uciniti
neku nepravdu ili prevaru.

David:
I kod mene se doslovno receno sva?ta de?avalo pro?lih nekoliko mjeseci, a
konacno sam evo neke stvari uspio rje?iti ili bar pokrenuti sa mrtve tocke.
Naravno
i dalje ne zapostavljam computer, tj., rad na njemu kao i na samom
casopisu.
Uostalom, vidio si i sam na koji je nacin Udruga odbila i zbog cega daljnju
financijsku podr?ku na njemu. Ocito nekima vrijedi? samo do onda dok ih
treba?, a kad to prode, onda te ?utnu ko prljavu kuhinjsku krpu. Pogotovo
je
?alosno kad tako ne?to rade slijepi slijepima, ali neka imam ja jo? snage i
necu im dati gu?ta kako bi rekli Dalmatinci da se sve ugasi, prestane.

Komentar:
Imam pred sobom coveka koji hvali i postuje moj rad, uz to je i posten, a
sad kako cete videti hoce i da mi pomogne. Kako odoleti?

David:
Bit cu iskren, ja sam samo raspakirao ovaj tvoj attacment, ali ga nisam jos
pregledao zbog gore navedenoga, mislim instalirao. Uputstvo sam procitao.
Ali
mislim, imam jedan bolji prijedlog koji bi mogao ovo dovesti na jedan jos
ozbiljniji nivo, pa da pokusamo jos malo profesionalnije nastupiti. Naime,
znam
jednu vrsnu informaticarku - programerku koja je radila puno programa i
zastita za velike firme, vec sam joj rekao o cemu se radi i poslao samo
uputstvo
na mail. Ona je rekla da bi mogla cjelu instalacju staviti u
.exe
file napraviti tako da ona prvo pogleda situacju u folderima gdje se sve
treba iskopirati, izmjeniti, to onda ona i ucini ne mjenjajuci postavke
koje
je
korisnik unutra vec i imao. Ono sto je tu dobro za tebe je i sama zastita
koja bi bila takva da ti se izbaci broj tvog computera, a na osnovu jedne
aplikacje
koju bi nam ta cura sredila mi bismo mogli ljudima slati autorizacijski
kod.
Ovako bi imali kontrolu kod koga se sto nalazi u svakom trenutku. Ljudima
bi bilo jednostavnije jer ne bi morali kopati po strukturi samih datoteka.
Broj koji bi mi njima poslali vrijedio bi sve dok netko eventualno nebi
mjenjao
na svom computeru hard-disk ili neku drugu bitniju komponentu. Cura nece ni
cuti da uzme bilo kakav novac od nas, kaze da ce nam to napraviti iz
ljubavi,
jasno ako se ti s ovim prije svega slazes, jer ti si tvorac ovog citaca.
Ako
se slazes sa tim, bilo bi dobro da mi posaljes jednu verziju koja nema ovu
autorizacju da ju jos ne gnjavimo sa skidanjem iste, jer je vec i ovo puno
sto bi nam napravila.
Jasno cim ona svoje bude zavrsila, poslat cu ti aplikacju koja ce biti
zaduzena za autoriziranje korisnika.

Komentar:
Nije mi se davao otvoreni kod mog citaca, pa sam to na svaki nacin zeleo da
izbegnem, a pogotovo sto to nije bilo neophodno da bi se uradilo to sto mi
je velikodusno ponudjeno.

David:
Cuj, mislim da bi ipak toj curi trebalo dati verziju bez ikakve zastite da
ona ne mora traziti po fileovima sto je i kako je. Mislim prije svega iz
samog
postovanja prema njoj sto ce nam pomoci. Nema veze, pa ne moramo joj to bas
sutra dati, moze i recimo za deset-petnaest dana. Bitno je da dobijemo
nesto
sto ce biti profesionalno, na nivou. To sto kazes kako program ima
nedostataka, pa svaki pocetak je takav. Ali sto se mi vise budemo trudili,
sto budemo
bili bolji, to ce biti i vise interesa za ovako nesto. Moras znati da je
svaki pocetak najtezi. A ono najvaznije je to da vjerujes u ovo sto si
poceo
raditi
i da se to istjera do kraja. Ja tu jos imam neke ideje koje bi mozda mogli
vremenom da realiziramo ali o njima cu ti nekom drugom prilikom.

David:
Mislim da je pristojnost bas ono gdje moramo paziti da ne izgubimo neke
ljude koji nam mozda ko zna kada mogu biti od koristi. Vidis ono sto je
mene
iznenadilo,
ta cura nije neka moja dobra prijateljica, preporucila mi ju je jedna moja
stvarno draga prijateljica koja nju zna onako iz vidjenja. I ono sto je
mene
iznenadilo je bas ovakva njena reakcija a nista u nekom privatnom zivotu
nemamo zajednicki mislim na neko prijateljstvo, zajednicka druzenja itd.
Tim
vise
mislim kako bi bilo O.K i korekno da postupimo onako kako sam ti predlozio.

David:
Kako napreduje tvoj citac? Ja sam jos uvijek za nasu suradnju, naravno ako
ti u medjuvremenu nisi promjenio misljenje. Ako jos uvijek stojih kod maseg
dogovora
onda mi molim te reci jesi li stogod uspio uciniti glede programcica da ga
ocistis od one zastite pa da ga onda damo onoj curi da nam sredi sam
instalacijski
file i aplikacju pomocu koje bi aktivirali dozvolu za koristenje
korisnicima. Uz to, razmisljao sam i to kako da ti se salje novac za svaki
prodani primjerak
citaca. Bilo bi najbolje da otvoris neki devizni racun u nekoj od banaka pa
da ti ja mogu tamo redovito to uplacivati. To bi bilo najlakse i nebi uopce
bilo komplicirano.

Komentar:
U citavu pricu se uvodi i finansijski efekat i obecanja da bi tu moglo biti
ozbiljnije prodaje programa. Postavlja se visestruko veca cena od one na
koju sam racunao, pa cak i da bi nam usluga od hipoteticne cure
programerke,
usluga bila ekspresno izvrsena. Da, sada je i meni sve to smesno, ali pisem
ovo upravo zato sto bi se jos nekom moglo desiti da ispadne idiot poput
mene.

David:
Ovako: Ja bih te molio da ipak nesto ucinis po tom pitanju jer imam dvije
skole i to osnovne koje bi to htjele nabaviti, platile bi za primjerak
citaca
po 100$. Sorry, ja nisam htio ici sa manjom cjenom da nebi ispali
neozbiljni, jer znas kako je to onda, ljudima to postaje sumljivo (mislim
na
kvalitetu
ponudjenoga) itd. Dakle, daj napravi nesto vec za ovo sto sad imamo da
ljudi
ne cekaju predugo, a da im stvar i bude jednostavna za instaliranje.
Naravno
kompletan novac je tvoj, a ovo sto sad radis moze ljudima ici i kao neka
nadogradnja za sto se jasno moramo dogovoriti kako cemo i dali cemo to
naplacivati.
Dakle ucini nesto jer imam jos potencijalnih kupaca, a nije dobro da se to
oteze. Cura bi nam to napravila sto je to prije moguce s obzirom na
situacju.
Ja sam joj spomenuo sto je na stvari, pa je voljna si to uzeti kao
prioritet, te nam srediti i ovo za novu verziju kad ju budes zavrsio.

Dragan:
Tvoje prognoze u vezi "fis" mog citaca zvuce zaista optimisticno. Ono sto
me
plasi je cinjenica da ti jos uvek nisi cuo kako to zvuci, a nije sjajno.
Molim
te da pokusas da ipak instaliras to na svom racunaru bilo sam ili uz pomoc
prijateljice koja bi se tako upoznala sa problematikom. Mislim da si
propustio
da primetis ili su te drugi poslovi sprecili u tome da je jedini problem
koji ona treba da resi u default.jss fajlu a on je sasvim slobodan i bez
ikakvih
ogranicenja. Instalaciju za obicno kopiranje fajlova sam u medjuvremenu
naucio i sam da napravim pa mi u slucaju da se sa instalacijom donosi i
citav default.jss
fajl i njemu prateci nebi nista pomoglo. Nama je potrebna intervencija na
Default.jss fajlu samoga korisnika, a to je "source" fajl koga imas u svom
kompu
i ti i svi korisnici Jaws-a. Imas takodje i tekstualno objasnjenje o tome
sta i gde treba dodati pa pokusaj.

David:
Zaboravljas da sam tvoj citac cuo jos u onoj prvoj varijanti i rekao sto
mislim o tome. Uz moje misljenje cuo si i misljenje nekih drugih ljudi
preko
liste,
a vjerujem kako su ti se neki jos i osobna javili na tvoj privatni mail. To
su ociti pokazatelji kako stoji s tim. Jos kada sam uzivo cuo "AnReader"
sve
mi je to potvrdilo moj stav prema ovom tvom uratku. Danas cu kako sam ti to
vec rekao imati prilike cuti i ovaj novi "WTV" pa cu ti reci onda tocno
misljenje
kako stojimo sa svim tim. Sto se tice moje prijateljice, ona je dosta
zauzeta i ne mogu je stalno zifkati da mi dolazi radi ovoga, onoga. Vec je
to velika
stvar kad sam je zamolio za dolazak po ovo sto nama treba i da nam to
napravi. Cujemo se ja i ona mailom, ponekad i telefonom, ali s obzirom na
njen obim
poslova kako rekoh ne zelim je za svaku bas stvarcicu gnjaviti i
dosadjivati
joj jer bismo onda izgubili ono najbitnije. Ponekad treba voditi racuna i
o samim ljudima da nekakav odnos ne predje u samo klasicno iskoristavanje,
svakako necije prijateljstvo, pomoc treba cjeniti iznad svega. Barem ja
tako
gledam na stvar.

Komentar:
Dakle, stvar je jasna. Ili otvoreni kod ili nista od posla. Ali, ne, ja
ipak
ne zelim da izrucim kod jer mi je kao programeru jasno da on nije
neophodan.

Dragan:
Molim te da mi ne zameris, jer ovde vec postaje ocigledno da ja izbegavam
da
to posaljem otvoreno. Veruj mi da razlog nije moje nepoverenje prema tebi,
vec ako smem i ja da se posluzim intuicijom kojom si se vec vise puta sam
posluzio, slutim da je obecanje koje ti je dato bez pokrica sve dok se ne
upozna
sam problem, a on nije klasican.

Ako stvari sa poslom stoje tako dobro kako predpostavljas, ja i dalje
ostajem kod svojih dvadeset eura a ako cura moze da odradi ovaj posao onda
neka to
bude na opste zadovoljstvo.

Ako posle ovakve situacije izgubis volju da se vise bavis ovim problemom,
smatracu da sam za to ja iskljucivi krivac. Ipak mi veruj da u tebe kao
coveka
i tvoje najbolje namere nikada nisam posumnjao.

Komentar:
Pokusavam da ostanem u granicama lepog ponasanja, jer nikad se nezna, mozda
je covek zaista hteo da mi pomogne. Ali, to je bas dobra prilika da
prevarant krene u napad.

David:
Ne, nebih rekao, jer upravo tvoji postupci govore suprotno. I sam si prosli
put rekao kako imam pravo, a onda evo vidim u ovom mailu jedno govoris,
drugo
radis, kao da ce ti netko nesto ukrasti, zloupotrijebiti itd. Sorry, ali
tako se ne suradjuje i ne radi posao. Ja ovo sto sam ti rekao za dvije
narudzbe
za Osnovne skole ne pretpostavljam, vec su one konkretne jer sam se nasao
sa
ljudima i prezentirao im ovu tvoju prvu verziju kao i sam rad jednog
slijepog
covjeka na computeru. Sad se sigurno pitas zasto su te Osnovne skole
zainteresirane za tako nesto, tj., sto ce njima jedan takav citac??? E pa u
njima
se skoluju dvije potpuno slijepe ucenice.

Komentar:
I u okviru iste poruke jos jedna nabacena lopta.

Dragan:
Pozdravljam te u nadi da ovim nisam zatvorio sva vrata za saradnju oko ovog
posla.

David:
Ja sam ti malo prije rekao, a jos cu jedamput to sad ponoviti da se ovakvim
nepovjerenjem i suprotnim postupcima od onoga sto si i sam izjavio ne moze
graditi
suradnja, a kamoli zapocinjati nesto ozbiljno. Ako meni vec ne vjerujes, a
vidim da imas jednu dozu nepovjerenja prema meni, pokusaj ako stvarno tako
mislis
lose o meni sa nekim drugim, npr. Nijazom koji ti je pomogao u svemu ovome.

Komentar:
Nesto kasnije:

Dragan:
Hvala ti na nacinu kako si me predstavio u jednoj od prethodnih poruka i
recima podrske.

David:
Nema na cemu, naravno i drugi put sa velikim zadovoljstvom jer to si i vise
nego zasluzio!!! Moj stav o tebi i tvom radu znas, i on se nikada nece
promjeniti!!!

Dragan:
Osecam ovde potrebu da ti se izvinim na jedinoj stvari koju stavljam sebi
na
dusu, a to je sto ti u samom startu nisam rekao jasno i nedvosmisleno da mi
se ne svidja da ovo dajemo nekom koga dovoljno cak i ne poznajemo i cijim
se
motivima da nam pomogne i sami cudimo. Molim te da mi to oprostis jer
zaista
nisam zeleo da te dovedem u neprijatnu situaciju u kojoj si se verovatno
nasao.

Komentar:
Velikodusno prihvatanje izvinjenja. Prevarant se vraca u igru.

David:
Nema problema! Znas, i sam sam se ovih dana kroz neke stvari koje su se
desile u mom zivotu uvjerio kakvi su videci kad smo mi u pitanju i kako
znaju na
vrlo persidan nacin iskoristiti taj nas hendikep. Da ne kazem GROZNO, iako
bi ovdje mogla stajati i neka puno grublja rijec. Pod videcima nazalost
stavljam
i svoje roditelje. No to je doista duga prica koja se vuce godinama i
godinama, da te sad ne zamaram s tim, zato sam danas nekako ko pokisli mis,
a evo
ovaj tvoja poruka me je stvarno obradovala!!!

Dragan:
Nemam povratnu informaciju od tebe da li ti je onaj zvuk pisace masine
ikada
proradio, a voleo bih da znam.

David:
Sto, nisi dobio moj mail u vezi toga??? Je naravno da je stvar
profunkcionirala, samo, greska je bila kod mene jer sam krivo napisao ime
filea pa ga zbog
toga sustav nije uspio pronaci.

Dragan:
Instalacione fajlove za Fis sam uspeo u medjuvremenu i sam da napravim i
sada ih imam za Jaws450, Jaws451 i Jaws50.
Jedino sto treba da bude ispostovano a sto jos nisam stigao da napravim
preko instalacije je da Jaws mora da se nalazi na svom standardnom mestu
"C:\JawsXX"
i sto nesme da se radi instalacija preko instalacije pre nego se izvrsi
"Uninstall".
Ovo i nije tako veliki problem o cemu treba voditi racuna pa sam to ostavio
za kasnije.

David:
Dobro to se korisnicima moze staviti kao upozorenje u uputstvu da nije
preporucljivo ici preko postojece instalacje. Mislim da se tu ne moras
previse zamarati,
slazem se s tim.

Dragan:
Instalacioni fajlovi, zavisno od verzije, za sada iznose izmedju 210 i 230
kilobajta i lako ih je poslati mejlom.
Napisi mi koji Jaws koristis pa cu ti ako zelis poslati instalaciju da
vidis
kako to radi.

David:
E, ovako ti je kod mene na computeru. Kako se ja Internetom sluzim gotovo
svakodnevno zbog "Magazina +" a ima hrpa stranica koje recimo mozes bez
ikakvih
poteskoca procitati recimo u JFW 3.7 a nema sanse da to ucinis u recimo JFW
5.0 i obrnuto, ja ti na ovoj svojoj kanti imam JFW verzije 3.7, 4.0, 4.01,
4.02, 4.50, 4.51, 5.0621, pa ako ti ne predstavlja to problem, mozes mi
poslati sve ove tri verzije koju imas. Naravno, odmah ti saljem povratnu
informacju,
dakle moje utiske, ako se ne ljutis i eventualne prijedloge, a mislim da ce
te onda posebno interesirati usporedba s obzirom na ovaj novi HR WTV i
AnReader
za koga si i sam napisao kako ima nedostataka, to je tocno i to nazalost
nekih koji su doslovno receno NEDOPUSTIVI s obzirom na tim ljudi koji stoji
iza
cjelog tog projekta.

Komentar:
E, sada posto smo ponovo u igri, da malo podgrejemo atmosferu novim
komplimentima.

David:
Pa to zapravo i je Govorni Software. To sto se on bazira na skriptama koje
su uzete iz Finskog Eloquencea to je druga stvar, ali je software na kome
je
trebalo raditi da bi ovo sada ovako i zvucalo. Nemoj biti preskroman
Prijatelju!!! Ovo sto ti radis to je velik doprinos za slijepe opcenito na
ovim nasim
prostorima!!! To sto toga drugi nisu svjesni ili samo glume, to je vec
druga
stvar. Meni je samo zao da iza ovoga ne stanu recimo npr. Udruge, Drzava.
Znas, takvi ljudi kao ti npr. u Americi se prakticki obasipaju paznjom,
ljudi od toga zaradjuju silne novce. Prema tome, trudi se i dalje, idi
naprijed,
nemoj da te bilo sto pokoleba, pogotovo ne ovi nasi slijepci koji cesto
samo
naklapaju gluposti i gledaju kako da nekoga onemoguce itd.

David:
Bok Prijatelju!!!
Kako si??? Sto ima kod tebe??? Sto se radi nakon sto su pocele ove
vrucine???
Evo kod mene po starom, stalno nesto oko informatike, a malo da ti se i
pohvalim, mozda uskoro stigne i novi computer koji bi trebao biti mojoj
malenkosti
doniran od strane ovdasnjeg Lions Cluba. Naime, oni su imali neku akciju po
tom pitanju prosli vikend, cak je o tome nesto pisalo i u novinama, pa cemo
vidjeti sto ce i kako sve to na kraju ispasti.
Sto se tice tvog "Fis-a" stalno slusam samo pohvale. Zanimljivo, ali do sad
nisam jos imao priliku cuti niti jednu negativnu kritiku na racun tvog
uratka
sto mi je jako drago. Sad ja nisam nekim ljudima znao sto da kazem tocno,
dali da se za prodaju obrate izravno tebi ili to mogu ja obaviti pa da se
onda
mi osobno dogovorimo kako da ti dostavim novac, ili...??? Pitam zato jer se
po tom pitanju jos uvijek nista nismo dogovarali, a nebih nista htio
zapoceti
bez tvog znanja i odobrenja.
A sad, molio bi te za jednu malu uslugu. U sklopu ove poruke imas jedan
attacment, tocnije receno Word document. Molim te daj mi to prevedi na
Engleski
ako ti nije problem pa mi posalji natrag tako preveden tekst. Ako sam ti
duzan nesto za ovu uslugu, ti slobodno bez ustrucavanja reci.

Komentar:
Ja cu ti pomoci oko distribucije programa drugarski, a ti meni ovo prevedi
slobodno kazi koliko kosta. Interesantno.

Dragan:
Raduje me iskreno to sto kazes o pozitivnim kritikama, jer ja sam ti malo
cudan covek, uvek sumnjam vise nego sto treba u valjanost onoga sto uradim.

David:
Znam to, a koliko sam primjetio, dosta sumljas i u iskrene namjere nekih
ljudi. Zar ne, hehehe???!!! Ali ovo ne mislim naravno zlonamjerno, vec je
jedan
vid tvoje zastite od moguceg razocaranja i sl. Barem sam ja stekao takvu
sliku kroz ovo nase poznanstvo ili bolje receno Prijateljstvo, jer tako i
smatram
nas kontakt.

Dragan:
Sto se tice distribucije, ja sam do sada prodao samo nekoliko primeraka, a
ako ti mozes da povecas taj broj, bio bih ti zahvalan. Iako mi novac nije
nikada
bio u prvom planu, ipak moram da priznam da ga nemam dovoljno. Instalacija
koju imas, uskoro nece vise raditi kao demo i treba da ti posaljem novu.
Ovu
koju imas instaliranu na svom racunaru cemo registrovati ako je koristis,
samo mi posalji onaj polazni broj. Za druge koji budu zeleli da to kupe,
mnogo
bi mi znacilo da novac preuzmes ti pa kada i ako se nakupi nesto toga
dogovorili bismo se kako da mi posaljes. U svakom slucaju hvala ti na
spremnosti
da mi pomognes u tome. One koji nisu dovoljno blizu, uputi na moj mejl.

David:
O.K!!! Primio k znanju, bit ce tako kao sto kazes. Ako uspijem nesto
prodati
do mog odlaska u Beograd, onda cu novac uzeti sa sobom pa ti to onda mogu
tamo
osobno predati ili ako se ne uspijemo naci od tamo putem poste i poslati na
tvoju licnu adresu.

Komentar:
Obratite paznju! Do sada su jedino sto je ulozio u nas prijateljski odnos
samo lepe reci i obecanja, a upravo u narednih nekoliko poruka u kojima sam
mu poslao trazeni prevod, dobio je prvu platu za to.

David:
Zdravo Prijatelju!
Jos jednom najprije zelim iskoristiti priliku da ti se puno i od srca
zahvalim na onim prijevodima, stvarno si mi time puno pomogao, nema sta!!!
Dakle,
HVALA, HVALA, HVALA!!!

A sad evo, pitao si me dali se smijes nadati da i ovdje krene prodaja
"Fis-a"???
E pa, jedan je vec otisao, pa te molim broj za registracju na osnovu ovog
koga ti sad saljem ako je ikako moguce jos u toku ovog dana:
27361722
Jos sam to jucer curi instalirao, ali kako ona nema Internet ovo je jedini
nacin da to rjesimo, zato odmah slijedi i pitanje, mozes li izmisliti neki
nacin
da ovo ide brze, znaci kad ja dodjem covjeku na lice mjesta da se sve
odjednom obavi kako nebih morao ici kod osobe dva ili vise puta???

Komentar:
Lepo smisljeno. Covek ti cini uslugu, a ti ga jos teras da to cini na
dvostruko tezi nacin. Ima li smisla?

Dragan:
Dobra vest sa tvoje strane je dosla u trenutku kada sam nesto poslao  i
spremao se brzo na autobus pa ovde ne mogu opsirnije, ali broj za
legalizaciju je:
29437472

David:
Evo sad sam se vratio iz Senja, sve je proslo u redu, tek toliko da znas
sta
se desava.
Inace, u izgledu je jos osam prodaja koje bas nisu najblize ali su vec
dogovorene, pa te molim da mi se javis oko onog mog danasnjeg pitanja i
povodom onih
tvojih informacja kako si vec napravio jos neka poboljsanja programa i sl.

Dragan:
Srdacno te pozdravljam i puno ti hvala!

David:
Nema na cemu, ako sam ti obecao pomoci, onda valjda moram i drzati zadanu
rijec. Zar ne???

Dragan:
Cujemo se sutra,

David:
O.K, javi se onda sutra kad stignes!!!

Komentar:
Prevarant je ocenio da ce osam autorizacija koje su u izgledu biti sasvim
dobar mamac u ovoj fazi igre.

Dragan:
Ovaj komplet je "demo" do 7.15. sto se vidi iz imena paketa.
Razmisljam o nacinu kako da ucinim sto laksim sam postupak legalizacije.
Molim te da me ne shvatis pogresno, tvoja pomoc mi je dragocena i ja je
cenim,
ali ako se radi o vecem broju sto nagovestava tvoja poruka, onda te molim
da
mi kazes kako da tvoje vreme koje trosis kompenzujemo.

David:
Moje vrijeme tu nije bitno, to sam ti vec rekao, prvo i osnovno je sto
moramo nas dvojica rjesiti je nase bezuvjetno medjusobno povjerenje.
Osjecam
jos
uvijek kako ti imas jednu dozu sumljicavosti prema meni. Ja nemam razloga,
niti to zelim nekome davati tvoj rad otvoreno. Ako smo se dogovorili da cu
ti pomoci u tvojim nastojanjima onda ja to zelim i postovati. Zelim samo da
si olaksam neke stvari zbog pratnje, da ne moram ici negdje po vise puta i
to je sve. Zato sam te ono i pitao, pa te molim jasan, nedvosmislen i
iskren
odgovor oko toga.

Komentar:
Razmisljao ja, razmisljao, i konacno prelomio. Poslacu mu pa sta bude. Ja
sam mu poverovao, ali vi nemojte!

Dragan:
Zdravo Davide!

David:
Bok Dragan!

Dragan:
Poslacu ti sto pre budem mogao da napravim, alat kojim ces moci da sam
pravis legalizacione kljuceve. Nadam se da je to dovoljno nedvosmisleno
poverenje
u tebe kao prijatelja koji mi zeli pomoci.

David:
Naravno da je to veliko povjerenje koga iznad svega cjenim i nastojat cu ga
u svakom slucaju i opravdati!!!

Dragan:
Sto se tice neke buduce varijante ovog nacina koji koristim za
legalizaciju,
a ako se bilo sta bude moglo adaptirati za potrebe tvog casopisa, ja cu ti
to napraviti.
Ovo sto ja sada imam je varijanta koja je vezana direktno za Jaws, a i alat
koji koristim za kljuceve je takodje u Jaws verziji. To znaci da cu u par
dana
a mozda i krace da to napravim da tebi lako radi na terenu.

Komentar:
Prevarant ce dobiti sta je trazio i nastoji ucvrstiti moju odluku. Usput ne
gubi vreme i narucuje dodatne poslove za svoj casopis.

Onda ponovo neke molbe za instaler koji bi se koristio za Magazin. U
medjuvremenu, ja sam i to odradio.

David:
Dragi Prijatelju!
Evo mene konacno malo kod tebe, nakon cjelog jutra pa sve do sada do kada
sam obradjivao tekstove za casopis.
Nekada dok sam bio mladji u zivotu sam naprijed isao puno vecim koracima,
vjerovao sam ljudima, no u posljednjih nekoliko godina dozivio sam niz
razocaranja
u ljude pa sam se ponekad cak i poceo pitati ima li smisla nastaviti dalje
raditi, dali je sve bolje pustiti itd., pa sada kao i ti naprijed idem puno
opreznije. Sto da ti kazem, najvece razocarenje sam dozivio od svojih
roditelja i to u nekoliko stvari, a spomenut cu ti ovdje samo dvije. Jos od
prije
cetiri godine nemam pristupa u kuhinju pa sam se do prije dva i pol mjeseca
hranio iskljucivo suhom hranom, tada mi je pomogla jedna Gospodja pa smo
nekako
uspijeli preko veze srediti da svaki dan dobivam ovdje rucak i da jednom
tjedno imam osobu koja mi dolazi za Njegu uz pomoc koje odlazim do ducana,
banke
poste. Drugo razocarenje vezano je uz moje samostalno kretanje, buduci su
ovdje Psi vodici za slijepe BESPLATNI. Ja sam dobio izricitu zabranu od
mojih
za tako nesto, oni to obrazlazu time sto kcerka od moje Sestre tu vec ima
svog Psa i Macku. Tu se prica i zavrsava uz napomenu ako mi nije dobro kako
znam
gdje su vrata i da je cjeli svijet predamnom i tisucu mogucnosti. Evo to ti
je ukratko sto je i kako je samnom.

Komentar:
Malo patetike nije na odmet. Sta mislite?

Komentar:
Dobio je od mene instaler za Magazin, a o obecanjima za Fis ni reci vec
duze
vreme:

Dragan:
E sad da ne filozofiram vise da te pitam kako bih opravdao naslov poruke,
sta se desava sa Fis-om da li se neko interesuje, i hoces li imati vremena
za
njega.

David:
Neznam zasto, ali svi ga hvale ali ga ne kupuju. Valjda to tako treba da
ide
tesko u pocetku.
Mislim da sam ti vec nedavno jednom prilikom rekao kako ima osam
zainteresiranih. Ceka se samo da dodju do novca, vecina ih je za Jaws 5.0
pa
bi onda bilo
dobro da nakon sto rjesimo ovo za Magazin rjesis ono oko prozora za
autorizaciju u spomenutom Jawsu.
Inace kako vec rekoh maloprije u prosloj poruci, ja sam vec onako
samoinicjativno, naravno nista jos konkretno nisam dogovarao nego samo
nacelno, postoji
mogucnost da dobijes neke novce za razvoj svog citaca i jos nekih
programcica kao sto bi bio recimo ovaj za spremanje fileova koga sada radis
za potrebe
"Magazina" te mozda jos nekih koji bi bili korisni, a odradjivali bi neke
stvari u samim Windowsima za one kojima je komplicirano kopati po Control
Panelu,
Registri bazi i sl. Dalo bi se dobiti oko 30.000 Kn u tu svrhu, pa sad ti
vidi jesi li zainteresiran ili ne, jer ako jesi, onda idemo dalje po tom
pitanju
dok je zeljezo vruce da nam to ne propadne. U tom slucaju trebat ce neki
tvoj bankovni racun gdje ce ti novci moci biti uplaceni, jer ovo nece moci
ici
meni na ruke vec ce biti placeno iskljucivo tebi.
Evo toliko, razmisli dakle, pa odgovori po ovom pitanju.

Komentar:
Postaje monotono. Treba ubaciti u igru krupniji mamac. U medjuvremenu je
zavrsen moj rad na instaleru za Magazin i on je izasao.

David
Ciao Prijatelju!
Evo prvo da ti javim kako je ova tvoja instalacija za Magazin + dozivjela
brojne pohvale i kod korisnika i kod eventualno mozda buducih sponzora. Ako
bude
ista na taj racun doslo od novaca za casopis, naravno pola ide tebi za tvoj
trud i molim te da to prihvatis jer je tu bilo u pitanju tvoje znanje,
vrijeme.
A sad vezano uz to mozes li se skoncentrirati na to pa da nesto napravis da
to ubuduce mogu sam raditi, znaci da mogu sam sloziti tako nesto korak po
korak

Komentar:
Kako velikodusno. Moli me da ne odbijem polovinu od svih donacija koje
nikada nece doci, a za uzvrat, daj mi surs fajlove i nauci me da to radim i
sam.Sledi serija poruka u kojima se objasnjava upotreba source fajla za
instaler kako bi on to sam mogao raditi a koje su ovde izostavljene iz
razumljivih razloga.

David:
Jucer sam onako nesto samo natuknuo, a danas konkretno i dogovorio za tebe
kako cemo i sto cemo jer sam evo postao i sluzbeno jedan od clanova Lions
cluba
Opatija. Poslat ces mi jednu zamolbu koju ces napisati u Wordu sa opisom
svoje situacje i tu navedi sve svoje sposobnosti znanje programiranja, kako
tu
mozes jako puno pomoci, te kako bi ti bilo drago da ti se pomogne na bilo
koji nacin. Ovo zato jer mora postojati neki papirnati trag. Ono sto ces
jos
svakako morati napraviti ovih dana je to da otvoris nekakav devizni racun u
nekoj banci tamo kod sebe da ti se novac moze transferirati jer bojim se,
drukcje
nece moci ici, jer su u pitanju ovdje doista veliki iznosi. Dakle, sad si
please odvoji malo vremena, sjedni se u ovaj svoj ugao i daj to napisi pa
mi
sto prije posalji!!!

Komentar:
Mozete se smejati do mile volje, ali ja sam valjda jedina budala koja je
Davidu pisala molbu onako kako ju je on narucio. Otvorio sam i devizni
racun, i na njemu je jos uvek inicijalnih pet eura.

Komentar:
Ne treba gubiti vreme. Ako se moze dobiti nesto i na drugom polju, zasto da
ne. Usledila je poruka u kojoj me moli da mu iskreno, ali zaista iskreno
kazem sta mislim o onome sto sledi.

Dragan:
Oko iskrenosti i foliranja smo se vec dogovorili pa to nema potrebe da
ponavljamo.
Saslusacu tvoju pricu i ukoliko sam dovoljno pametan da te posavetujem, to
cu i uciniti sasvim prijateljski.

David:
E pa gledaj Prijatelju, ovako ti je s tim. Ja sam ti se naime zaljubio u
jednu djevojku iz Beograda koja se takodjer bavi muzikom kao i ja, upoznali
smo
se preko Interneta, u kontaktu smo svakodnevno i preko Messengera. I ona
isto osjeca kao i ja. Ja sam joj opisao cjelu svoju situacju ne
uljepsavajuci
nista, jer smatram kako takve stvari nisu nikakva igra. Od nje sam dobio
odgovor kako je ona svega toga svjesna ali kako ona osjeca da je to to,
tj.,
kako
sam ja osoba njenog zivota. E sad kad znas kako stoje stvari kod nas oboje
moras znati i to da je razlika u godinama izmedju nas dvoje velika, tocnije
receno ona je dvadeset godina mladja. Cura takodjer ne vidi i rekla mi je
kako je sigurna da ce se njeni tome usprotiviti ali da nju to ne
interesira.
Sad buduci si starji, covjek koji je sigurno prosao kroz puno stvari, sto
ti
kao prvo mislis o svemu tome, ima li to po tebi uopce smisla??? Istina je
da ja nikada do sada nisam nasao osobu koja doslovno o svim stvarima misli
isto sto i ja, cak ponekad medju nama dvoje nisu potrebne rjeci, ali, bez
obzira
na sve, mislis li dali je bilo uopce s moje strane ispravno, moralno
upustati se u sve to a sto je zapravo doslo kod oboje sasvim spontano,
neplanirano!
Dakle, evo, molim sad tvoj savjet vezano uz sve ovo, pa mi kazi i kako ti
iz
svog ugla sad vidis ovu nasu situacju i eventualne mogucnosti!!!

David:
Zdravo Prijatelju!
Evo, najprije da ti kazem kako sam pogledao molbu, dobro je napisana, samo
bih ja ono na kraju ipak promjenio i napisao da su ti novci potrebni zbog
tvoje
egzistencije, tj., zbog tvoje djece i slijepe supruge ili tako nesto da se
bas naglasi ta tvoja teska siguacja, pa probaj dakle samo to promjeniti.
Ostatak
molbe je odlicno napisan!!!

Komentar:
Uz svaku poruku sada ide prica o njegovoj dilemi i problemima sa osobom u
koju se zaljubio, i sa moje strane pokusaji da mu pomognem.

David:
Zdravo Prijatelju!

Puno ti hvala za ovo razumijevanje koje si pokazao za ovaj moj slatki
problem iako se on iz mog ugla cini velik, tj., iako me to stalno muci,
tj.,
sto si htio i imao vremena saslusati moja mozda tebi i glupa davljenja itd.

A sad jedna molba u vezi Magazina koji ce ipak cini se izlaziti u okviru
Lions Cluba Opatija. Buduci to svakako podize njegovu razinu, molim te
mozes
li tako sad napraviti instalacju da se on ljudima nadje i na samom start
meniju pa recimo da se tamo nadje meni Magazin+ sub meni, pa onda kad udjes
unutra sam link za casopis koji bi mogao imati naziv prema broju, slijedeci
link Inpresum i kao treci posljednji link Uninstal ako ga neko zeli na
jednostavan nacin skinuti sa compa. Kad to budes napravio i ako sve bude
stimalo, mozemo se pozabaviti samom autorizacijom oko njega.

Komentar:
Sada niz poruka u kojima popravljamo instalaciju za njegov Magazin, i usput
poruke vezane za njegovu ljubavnu problematiku.
Ponegde sam mu neke stvari pokusao opisati malo ugladjenijim stilom, sto je
on iskoristio da mi pocne laskati oko mojih knjizevnih sposobnosti.

David:
Mislim a to cu jos jednom ponoviti kako neke stvari nisi dobro shvatio sto
se tice svojih sposobnosti. Zato cu ti jos jednom reci, vise samopouzdanja
sebe i vjere da nesto mozes dobro napraviti Prijatelju jer ti to mozes!!!
Ti
si vanserijska osoba sa izrazenim velikim sposobnostima i to moras
iskoristiti.
Nemoj se voditi razmisljanjima kao i vecima slijepih ljudi. Iskoristi sve
sto imas, sto znas, vratit ce ti se to vidjet ces jednoga dana stostruko!!!
A kako ja vec jednom rekoh, pomoci cu ti koliko god to mogu od srca i bit
ce
mi drago jednoga dana cuti kako si rjesio svoje materijalne brige, za bilo
kakav tvoj uspijeh itd.

Bilo bi dobro da stvarno shvatis kako je tvoj nacin pisanja poseban i da tu
nesto poduzmes a ne da razmisljas ovako!!! Jer ako mozes postici ovakve
rezultate
u programiranju, siguran sam da mozes i u pisanju!!!

Komentar:
Posto je sledila duga pauza bez odgovora na gore pomenutu molbu, sledi
poruka.

David:
Dragi Prijatelju!
Ti si me danas unatoc ovoj vrucini odlucio preduhitriti i prvi si se javio.
E, to nije fer!!! Jer evo jutros smo odlucivali o onoj tvojoj molbi, i
veoma
mi je drago javiti ti kako je stvar prosla. Sad ce biti pokrenute neke
akcije u tom smislu i za jos neke druge ljude pa kad se skupi novac bit ce
ti uplacen
na nekakav tvoj bankovni racun. Evo drago mi je sto sam to uspio istjerati
dokazati ljudima tvoju velicinu na ovim nasim prostorima, tvoju vrijednost,
tvoje sposobnosti itd.

Komentar:
Covek me hvali na sva usta, uspeo je u to da ubedi i druge, pa kako da mu
ne
verujem i ne zahvalim mu se.

Dragan:
Zdravo Davide!

David:
Ciao Prijatelju!

Dragan:
E pa kad nam je ova sedmica tako uspesno pocela, bice verovatno jos dobrih
novosti u njoj. Hvala ti sto si se potrudio oko ovoga, a sto se tice tvojih
sposobnosti da to izvedes kako treba, nisam ni sumnjao.
Nadam se samo da si me i pored svih pohvala, predstavio relativno
realisticno, tako da necu izneveriti poverenje ljudi koji su mi ga ukazali.

David:
Naravno da sam to tako napravio, a sto se tice toga vezano uz ovo
povjerenje
sto ga spominjes, ja sam gotovo siguran da ces ti to opravdati. Uopce i ne
sumljam u tebe.

Komentar:
Sledi niz poruka u kojima sam pravio za Davida neki instaler za bekapovanje
enu direktorijuma.

Komentar:
Prevodio sam za nekoga drugog uputstva za osnivanje mejling lista, a to je
bilo vreme kada je postojao Slikom i mozda jos par lista pa znajuci da se i
on interesuje za to poslao sam mu taj materijal. A, kome cu ako necu coveku
koji se toliko trudi da mi pomogne. Slazete li se?

Dragan:
Zdravo prijatelju!
Nedavno sam ti prevodio neka uputstva za rad sa listama. Naisa    o sam na
neku sazetu verziju koja ce ti koristiti, i preveo kljucne stvari.
Saljem ti to u prilogu.

David:
Pa covjece gdje si to uspio iskopati??? Puno, puno, puno ti
hvalaaaaaaaaaaa!!!

David:
A sad prvo novost vezana uz tebe. Oko desetog devetog ovdje krecu prve
aktivnosti da se pomocu njih prikupe novcana sredstva za tebe kao prvog i
jedinog
slijepog programera na ovim prostorima. Bit ce to neki bal na kome dolaze i
neke ugledne face iz Beca. Eto ipak se nesto krece.

Komentar:
Nakon gornje izjave koja je kao iz neke bajke, a covek koji u to poveruje,
tesko bi prosao na testu inteligencije za sestomesecne majmune, sledi niz
poruka u kojima ja ispunjavam neke njegove zelje vezano za programiranje, i
igram ulogu savetnika i utesitelja u njegovoj licnoj problematici. Utisak
je
da je oko ovoga zaista i bio iskren i otvoren, i trazio iskreni savet i
razumevanje.
Onda je stigla poruka.

David:
I evo da ti kazem kako smo sinoc krenuli s akcijama ovo sto se tebe tice,
pocetak je dobar, obecavajuci, pa se nadam da ce sve i proteci kako je i
planirano
na moje zadovoljstvo da ti se pomogne u ovoj tvojoj situacji u kojoj se
nalazis.

Dragan:
Raduju me pozitivne vesti u vezi "Lions-a" i tebi hvala sto si istrajan u
nastojanju da to dovedes do kraja.

David:
Znas sta??? Ja ovo nase Prijateljstvo veoma Cijenim, a isto tako Cijenim i
Tebe i tvoj cjelokupan rad nezavisno od ovog naseg kontakta. Bilo bi posve
glupo da onda odustanem, da se tu sad nesto povucem. Zar ne???

Komentar:
Sledi duza pauza u kojoj nije bilo razmene poste a onda:

Dragan:
Zdravo prijatelju!

David:
Bok Bok Dragane!!!
E pa da budem iskren, ja sam mislio kako se ti nisi javljao da si se nesto
naljutio na mene, pa je to i bio razlog da ti se nisam javljao. Zato mi je
tim
vise drago sto opet vidim tvoju poruku u mom mailboxu.

Komentar:
Covek se oseca krivim.

dragan:
Sad ja da budem iskren, pocetak tvoje poruke me je naterao da dobro
razmislim sta bi to moglo da bude sto bi te navelo
na pomisao da sam ljut na tebe. Posto nisam uspeo da se setim, voleo bih da
znam zasto tako mislis.

David:
Nista posebno, samo ova tvoja duga sutnja.

Dragan:
Zdravo Davide!

David:
Zdravo i tebi!

Dragan:
Da li ubuduce nase dogovore i tvoja obecanja treba da shvatam manje
ozbiljno?

David:
Vidim ovaj je mail datiran sa 13. 12. prosle godine negdje poslije 21. sat.
Zao mi je sto ga prije nisam vidio jer bih ti na ovakvo tvoje pitanje odmah
odgovorio jer ne volim bilo kakve nejasnoce u zraku. Do njega naime dodjoh
tek sad jer ovaj account ne mogu pregledavati sa niti jednog drugog broja
telefona
nego sa ovoga, a web pristup za poruke ne postoji.
Dakle ti me pitas dali treba da ubuduce shvatas moja obecanja manje
ozbiljno, ili...??? E pa kao sto znas, ja sam kao sto znas bio u Osijeku
kod
jednih
zaista divnih ljudi kojima sam pomogao oko njihovog computera, a u
Beogradu.
Pretpostavljam da si to vidio sa liste, bio sam samo jedan dan. Pokusao sam
te dobiti sa (ime devojke)  fiksnog telefona, no buduci to nisam uspio jer
je bilo zauzeto a nisam htio tamo ljude daviti to se nismo mogli cuti i
dogovoriti
se kako da ti ostavim one tvoje novce koji su jos evo uvijek tu netaknuti u
mom novcaniku. Buduci da s (ime devojke) roditeljima a i sa njom samom nije
postignut
nikakav konacan dogovor oko nase veze zbog njene neodlucnosti a slijedeci i
tvoj savjet ja sam se vratio natrag isti dan u Osijek, a novce nisam htio
ostavljati
nikom drugom. Trebalo je da Novu godinu cekam u BG kod (ime devojke) pa da
onda tamo ostanem i nesto duze, no kako je ona od toga odustala, evo ja se
vratih ovdje
u Opatiju cekajuci da ona konacno razrjesi sama sa sobom sto i kako u
pogledu nas dvoje. Cim ona odluci ili bilo kako drukcje, evo mene opet u BG
nadam
se na vise dana pa cu ti onda i dati ovo sto ti dugujem, a nadam se onda i
na proljece da ce vec biti prvih financija koje bi bile slobodne da idu
prema
tebi u okviru one zapocete akcije naseg Lions-a. Samo kako rekoh, buduci su
to veci novcani iznosi, trebat ce mi nekakav tvoj bankovni racun na koji da
ti se oni transferiraju i neka posrednicka banka buduci jos uvijek nije
uspostavljen platni promet izmedju nase dvije zemlje.
I na kraju ovog mog odgovora da kazem i da podvucem u jednoj recenici:
Naravno da mozes ozbiljno racunati na sve ono sto smo se dogovorili, a
napose na
nase prijateljstvo!!!

Dragan:
Zdravo Davide!

David:
Dragi Prijatelju!

Dragan:
Zao mi je sto je u tvom odgovoru na moje pitanje, novac uzeo toliko
prostora, mada ne poricem da mi je i te kako potreban. Medjutim, ono sto me
je navelo
da ti posaljem prethodnu poruku, skrtu po recima, ali podstaknutu
povredjenim prijateljskim osecanjima, u najsirem smislu, je cinjenica da
sam
o tvom dolasku
u Beograd doznao sa liste. Mislim da je sva ona nasa prethodna prepiska,
zasluzila bar jednu kratku poruku licne prirode, ili sam ja jos jedna od
danas
sve redjih budala koja neopravdano veruje u prijateljstvo koje se ne
temelji
samo na verbalnim osnovama.

David:
Pa, ti si trebao dobiti jednu takvu moju poruku jos pocetkom dvanaestog
mjeseca, kili ti ona nije stigla, ili si ju mozda previdio. U njoj ti nisam
naveo
nikakav datum mog dolaska jer tada jos nisam znao kada ce (ime devojke)
moci
da me saceka na Lastinoj autobusnoj stanici u BG sto je ovisilo o njenim
obavezama
na Fakultetu i od obaveza njene Majke. Iz Osijeka nisam htio previse kopati
po computeru od Janka pa ti zato i nisam javio datum mog dolaska racunajuci
da cu te moci dobiti telefonom i da cemo se onda o svemu moci definitivno
dogovoriti.
Zasto sam u mojoj jucerasnjoj poruci stavio naglasak na novac???
Jednostavno
zato sto znam da ti je on jako potreban, pretpostavljajuci da je nase
Prijateljstvo
neupitno, tj., sto ga nista vise ne moze srusiti.
Inace, kako si ti??? Sta ima novoga kod tebe???

Komentar:
Opet pauza u porukama.

David:
Dragi Prijatelju!!!
Najprije da te najljepse pozdravim i da ti kazem kako mi je veoma drago
vidjeti tvoju poruku u mom Inboxu. Ovo ne zbog ovog attacmenta, nego zbog
samoga
tebe jer moram ti priznati da mi je bilo veoma drago sa tobom imati kontakt
i razmjenjivati dragocjena iskustva, a ne treba ovdje da ti spominjem i to
koliko si ti meni pomogao. Zbog svega sam ti se duzan ispricati za sve gdje
sam te eventualno povrijedio, vjeruj nije mi to bila namjera. Ja te dan
danas
veoma cijenim i bez obzira na sve dozivljavam kao jednog velikog
Prijatelja.

Komentar:
I nesto kasnije u istoj poruci:

I naravno moram ti reci kako sam zbog svih ovih dogadjaja prekinuo svoje
aktivnosti u ovdasnjem Lions clubu. Sada je ljeto, nemoj misliti da sam
zaboravio
na tebe i na sve ono sto smo se dogovorili, bas sam se neki dan cuo sa
ljudima pa smo se dogovorili da se sve aktivnosti koje su mojom krivnjom
stale nekoliko
posljednjih mjeseci nastave na jesen, dakle ako si jos uvijek za, sto se
moje malenkosti tice, sve je jos uvijek onako kako smo se dogovorili.
Inace, kako si ti??? Sa cim se ti lijepim i interesantnim bavis ovih
dana???

Dragan:
Sto se tice nasih dogovora, ili bolje reci tvojih obecanja, vec odavno sam
pored najbolje volje prestao da racunam na to jer mi u kontekstu svih
dogadjanja, nista ne daje pravo da gajim ikakvu nadu u njihovo ostvarenje.
Ne mozes zamisliti koliko bi mi bilo drago da me demantujes, i razuveris na
neki konkretniji nacin od stalnog prolongiranja rokova.
Da se razumemo, ti mi nista ne dugujes, ali pocinju da me zamaraju izjave
tipa, od leta do jeseni, od zime do proleca, od proleca do jeseni i sl.
Posle, onoliko pohvala na moj racun, koje licnih, koje javnih, ne zelim da
verujem da me svesno dovodis u gore navedenu situaciju koja nije nista
drugo
do ona klasicna iz price o magaretu i sargarepi na stapu.
Ni za sta te ne krivim, nemas potrebe da se izvinjavas ni na cemu, samo te
molim da mi ne podgrejavas nade oko stvari koje nisu izvesne.
Takodje te molim , ako ti se prethodni deo poruke na bilo koji nacin ucinio
preostar i neodmeren, da ga procitas jos jednom pokusavajuci da se postavis
u moju ulogu, i to uzmes samo kao informaciju koja ne treba da dovede
nidokakvog polemisanja jer mi je to najmanje bila namera.
Ukoliko si spreman da gore navedeno prihvatis kao realnost, ostajemo i
dalje
prijatelji i nista se po tom pitanju ne menja.
Ucinicu za tebe uvek sve sto je u mojoj moci bez stvaranja ikakve obaveze
sem one koju ti namecu sopstveni prijateljski porivi.

David:
Sve je OK!!! Nema da brines sto se mene tice, nisam nista krivo shvatio.
Jedino zao mi je sto ti mozda nisi shvatio da ja s obzirom na onu moju
situaciju od kraja zime i pocetka proljeca jednostavno nisam imao bilo
kakve
mogucnosti za trcanje i rjesavanje necega drugoga osim do svoje situacije
jer doista je bilo u pitanju biti ili ne biti sto se tice mog zivotnog
obitavalista itd.

Dakle kako rekoh, ja sam od danas poslije podne u Beogradu, pa nadam se da
se cujemo, a onda mozda i vidimo!!!

Komentar:
I ponovo nije ostavio novac kako smo se dogovorili.

David:
Dragi Prijatelju!

Samo da ti na brzinu javim kako sam imao namjeru otici do Saveza i to
rjesiti za tebe kako si to trazio, no desilo se nazalost da sam morao HITNO
otici iz Beograda. Ispricat cu ti tu pricu u jednom od slijedecih mailova
kada budem imao vise vremena.

Komentar:
Sledi duga pauza u licnoj prepisci, i onda u jednom momentu kada sam citao
neko Davidovo moralisanje oko placanja dugova na jednoj od lista, poslao
sam
mu poruku u kojoj ga podsecam na stari dug.

Dragan:
Pozdrav Davide!

Nalazim se u velikim finansijskim problemima, i to me je nateralo da se
setim tvog duga od 30 eura kojih mi nisi ni do danas dostavio. Molim te da
ih u sto kracem roku posaljes Nijazu u Zagreb a on ce mi ih proslediti.
Tvoje poruke na listama ostavljaju utisak vrlo moralnog i odgovornog
coveka,
pa se nadam da taj svoj image neces kvariti zbog ovog relativno sitnog
duga.
Meni on u situaciji koju sam objasnio na pocetku nikako nije sitan.
Ukoliko ne dobijem odgovor na poruku, moracu nazalost da ti je prosledim
preko neke ili vise lista ciji si clan, naravno uz duzno izvinjenje
moderatorima.

David:
Zdravo!

Naravno da cu ti to poslati ako hoces ovako preko Nijaza, nema nikakvih
problema, kontaktirat cu njega da mi da svoju adresu ili koji bi bio
najbolji nacin po njemu da mu to stigne sto pre, a onda je na tebi i njemu
da resite kako da to stigne do tebe. Kod njega ce to bit vec naredne
sedmice, a onda je kako ti vec rekoh na njemu i tebi kad ce to doci do
tebe.
Nadam se da ce to bit sto je TO pre moguce. Inace, zao mi je cuti da imas
financijskih problema i da nisi dobro. Nadam se da ce se to skoro ipak sve
povoljno resiti po tebe i da ce sve bit OK!
Veeeeliki pozdrav,

Komentar:
I konacno finalna prepiska vodjena izmedju Davida i Nijaza.

Dragan Nijazu:
Pozdrav Nijaze!
David ima neki stari dug prema meni od 30 eura na koji sam ga podsetio i
obecao je da ce ti ih proslediti. Eto, tako da znas o cemu se radi.

Srdacan pozdrav,
Dragan.

David Nijazu:
Zdravo Nijaze!!
Dragan iz Nisa me je zamolio da preko tebe posaljem 30 Eura za njega. Molim
te, javi mi samo na mail svoju adresu kako bih ti to mogao dostaviti, a ti
se onda dogovori sa Draganom kako ce ti novci stici do njega u Nis.
Hvala!
Pozdrav,
David

Nijaz Davidu
Zdravo Davide!
Najjednostavniji i najsigurniji nacin da mi dostavis novac za Dragana je da
protuvrijednost od 30? prema prodajnom tecaju uplatis na moj tekuci racun u
Zagrebackoj banci. To je za tebe najjeftiniji nacin, jer ne placas
postarinu, a i najsigurniji, jer se ne moze desiti da se posiljka zagubi.
Zagrebacka banka u Opatiji ima poslovnicu na adresi Marsala Tita 69/2.

Srdacan pozdrav
Nijaz

David Nijazu:
Dobro Vece Nijaz!

Znam gdje je Zagrebacka banka, uostalom Opatija ima jednu jedinu glavnu
ulicu i nema sanse ne znati gdje se jedna takva banka nalazi. Ali to mi
momentalno ne odgovara, naime, moja Majka je u bolnici, tako da sam sad
posve sam ovdije, pa bi mi jedino odgovaralo dostavit ti to nekako preko
City Express-a ili HP Express-a na tvoju kucnu adresu. Slao sam vec nekim
ljudima takve posiljke i nikada jos nisu bile zagubljene. Sad je na tebi i
na Draganu zelite li da idemo s ovim nacinom koji je meni trenutno jedino
dostupan, ili da sacekamo da mi Majka izadje iz bolnice, a to na zalost
Lijecnici ne znaju kada bi se to moglo desit, mozda za tjedan, dva, ili....
Znaci, cekam odgovor sto i kako da napravim s obzirom na ovu situaciju.

Pozdrav,
David

Nijaz Davidu:
 Sto se mene tice, mozes novac poslati kako zelis. Ako saljes City
Expressom, onda posalji Eure, tako da ja ne moram raditi konverziju.

Nijaz

David Nijazu:
OK pokusat cu doci izvorno do Eura, zamolit cu susjedu koja mi sad pomaze
oko hrane ako ima stogod kod sebe da mi razmjeni iz Kuna u Eure. Ako ne,
dobit ces na zalost Kune, jer koliko sam shvatio Dragana, hitno mu je.
Ja ti se javim cim lova ode od mene prema tebi u ZG. OK???

Lijep pozdrav,
David

Nijaz Davidu:
OK! Javi kada posaljes.
Nijaz

David Nijazu:
Zdravo Nijaz!

Samo da se na brzinu javim prije puta u Ljubljanu jer iz Rijecke bolnice
moram sad Majku tamo prebacit. Izgleda da je situacija puno ozbiljnija
nesto
sto se mislilo, tako da ce sad ovaj novcani transfer morati da saceka dok
se
sve to ne rijesi sa mojom Majkom. Sorry, ali to mi je ipak na prvom mjestu
trenutno jedino vazno.

Pozdrav,
David

Nijaz Davidu:
 Zdravo Davide
  Nadam se da si uspio majku prebaciti u Ljubljanu u bolnicu i da se stvari
odvijaju na bolje. Od nase zadnje poruke proslo je osam dana i prema tvojim
ucestalim porukama na listama, zakljucujem da imas dovoljno slobodnog
vremena, pa te molim da organiziras slanje novca za Dragana, jer mu ja ovih
dana po jednom vozacu niskog autobusa saljem novac koji je kod mene od
prodanih Fis programa u Hrvatskoj.

Srdacan pozdrav
Nijaz Skaljo
Odakova 5/5
10000 Zagreb

David Nijazu:
Da, Mama je prebacena u Ljubljanu, ali stvari su puno kompliciranije nego
sto se mislilo. Njena je bolest slicna Leukemiji i trenutno joj u
potpunosti
mjenjaju krv. Pitanje je kako ce to podnijeti njen organizam i sto ce se
dalje desavat. A da stvar bude gora, ona je dugi niz godina pila i kljukala
se hrpom tableta, i uz to je jos i u depresiji, nista ju nije volja radit i
uopce ne suradjuje u svom lijecenju. Naravno, pored cinjenice da za nju
ovdije nema uvijeta za ljecenje nase zdravstvo to nije htjelo financirat,
tako da sam ja sad dao sav novac koji sam imao za Mamimo ljecenje, a
izgleda
da ce jos puno toga otic i na same lijekove koji su vrlo skupi. Obzirom na
navedeno, mislim da ce novac za Dragana morat jos pricekat jer sorry, Mama
mi je ipak na prvom mjestu, bez obzira na masu ruznih stvari koje sam
dozivljavao od nje.
A to sto sam aktivan na listama, pa sto da drugo radim sad ovdije kad sam
sam??? Bar dok jos mogu dok mi ne iskopcaju liniju, jer su sad i racuni na
cekanju, osim ako nekako ne uspijem isposlovat neku odgodu placanja ili
nesto tom sl.

Srdacno,
David

Nijaz Davidu:
Zdravo Davide Zaista je jadno ako si spao na to da nekome uzmes 30? i da
zbog toga izmisljas ovakve price. Iste si price pricao i Zlatku kada si ga
prevario za mobitel, kao sto si prevario i Petra. Znam i za tvoje prljave
igre sa Batom Joksimovicem. Nije mi jasno samo kakav si to ti karakter kada
preko lista glumis takvu finocu, a u stvarnom zivotu na tako prljav nacin
varas svakoga ko nasjedne na tvoje izmisljotine. Nemoj se iznenaditi kada
na
listama osvane poruka sa izjavama svih koje si prevario i pokrao i opisom
na
koji si to nacin uradio.

Nijaz

David Nijazu:
Zdravo!

Ako se razgovaramo na ovakav nacin, a sto niste onda sve to lijepo
prijavili
Policiji? Uostalom da se malo proveselite svi zajedno, Majka me je pred
skoro dvije godine zamalo izbacila iz stana prilikom preseljenja i da nije
bilo Tetke kojoj je hitno trebala lova danas bi vjerovatno bio na cesti,
ili
mozda u nekom starackom domu. O tome zna ovdasnji Centar za socijalni Rad,
zna i Opatijska Policija, zna i nekoliko ovdasnjih Lions Clubova, znaju i
bivsi pretpostavljeni od moje Majke gdje je radila u kakvom je ona stanju
bila i sto je sad u pitanju. Sve je to vrlo lako moguce provjerit. Zna se
cak i u Udruzi slijepih Rijeka jer sam bio primoran da bih dosao do hrane
radit neke stvari koje nisu bas po nekim pravilima, kazu mi neki iz te
Udruge da sramotim slijepe i da zato oni uopce u ovoj situaciji ne zele
niti
maknut prstom da mi se pomogne, pitajte, pa i o tome kad sve saznate mozete
na listama. Zao mi je samo sto trenutno ne mogu nikud odavde zbog ovoga sto
sam rekao sto je na stvari. Uostalom, pitajte drustvo i (ime i prezime
devojke) iz Beograda kod koje sam bio sedam dana  jos 2005. u srpnju, zasto
me je njena Majka najurila pod hitno natrag u HR? Zena je doslovno rekla
zato jer njoj ja ne mogu ponudit bilo sta, da ja cak ne mogu ni garantirat
zbog mog odnosa sa Majkom kad se njoj jednog dana bude nesto desilo kome ce
stan i da bi onda (ime devojke) zbog mog egoizma zavrsila na cesti. Curi
sam
istresao svu istinu i zato sam i bio najuren, ili zapravo zato sto sam ju
pokusao iskoristit i dovest u nemogucu situaciju. Eto pa se sad veselite i
tome, pitajte malo, ko zna mozda sam i nju prevario, mozda jos neke u
Beogradu, i jos ko zna koliko slijepih i digao silne pare, ljudima
nepovratno zeznuo ko zna koliko computera, pitajte jos malo u Tenji,
Osijeku, Sarajevu, Zagrebu, Ilirskoj Bistrici, itd. Slobodno to sve
iznesite, a mozete i cinjenicu da vise nisam clan HSS-a, valjda zbog tih
stvari jer nikad nisam dobio neko sluzbeno obrazlozenje zasto sam izbacen
iz
Pulske Udruge Slijepih. Mozete napisat i to kako sam neke slijepe varao iz
ko zna kojih razloga i od njih dobivao pakete hrane jer mi je to tada bila
jedna jedina solucija, ali da, to je ocito sramota! Pa drustvo veselite se
jer ako moje Majke vise ne bude, ja doslovno vise nemam gdje nakon toga
biti, samnom a niti sa njom nitko ocak i od najblize rodbine ne kontaktira
stan nece bit dodjeljen meni nego Sestri i njenoj kcerki jer ja po Majci ne
mogu bilo sto sam da radim jer sam slijep, a Sestra i njena Kcerka uopce ne
zele ni pod razno cuti za mene kao ni moj Otac, ocito valjda s razlogom.
Samo cudim se onda kad sve to znate zasto ste onda dozvolili da budem
moderator Knjigofila? Zasto onda niste odmah reagirali kad ste procitali
ono
sto je napisala ona videca cura da ona nebi dozvolila da jedan takav slijep
covijek vodi neku takvu listu i tako predstavlja jednu odredjenu grupu
slijepih u javnosti? Cudim se onda zasto mi se dozvoljava uopce i clanstvo
na nekim drugim listama? Mislim, bio vam je to odlican povod i trenutak da
se njoj pridruzite. Kontaktirajte dakle i nju, jer sam zbog toga bio i na
Informativnom na Rijeckoj Policiji kao i zbog nekih stvari koje su vezane
uz
neke stvari iznijete u ovom posljednje poslatom mi mailu koji se nalazi
ispod ove poruke. Dakle kao sto vidite i tamo me poznaju i vode se vec neki
postupci protiv mene, a nesluzbeno sam saznao i to da postupak protiv mene
namjerava pokrenuti i Rijecka Udruga slijepih, zbog cega pitajte pa i to
iznesite. Ima jos toga, ali to mozete sami otkrit, pa sve takodjer iznijet
javnost. Pisite koliko god hocete, meni je skroz svejedno tek toliko da
znate, mozete pocet vec danas ako vas to veseli i to na dugo i na siroko
gdje god stignete.

David

Komentar:
Nakon svega osecam mesavinu sazaljenja i gadjenja. Jedini razlog sto sam
ovu
prepisku pustio u javnost je da onima koji to procitaju skrenem paznju na
opasnost koja se krije iza ugladjenog nacina komuniciranja, da ponovim,
jednog od najtalentovanijih prevaranata sa ovih nasih prostora.

Miljojcic Dragan

Slijedi prica Divine Marijon

Za Davida Podreku cula sam prvi put od B. I. iz rijeke koji mi je o njemu
rekao da je to Ťgospodin koji moze srediti povoljniji pristup Internetu za
slijepe osobeť. Prvi mejl sam poslala Davidu 26. travnja 2002. godine. U
prvom sam mu redu objasnila da se u nasoj kuci pretezno ja sluzim
Internetom, a Bruno samo povremeno pa cu prema tome velikim dijelom
sudjelovati u njegovoj povlastici tako da mi odmah kaze je li to kakva
prepreka za Bruninu povlasticu. Odgovorio mi je da nije, te da postoje
dvije
mogucnosti: jedna je pristup Internetu po nizoj, tj. nocnoj tarifi (1,50 Kn
+ PDV) tokom 24 sata, a druga potpuno besplatan pristup Internetu. Ova
druga
solucija, napomenuo je, zahtijeva pocetno ulaganje, ali se zato dugorocno
vise isplati: treba nabaviti mobitel, poslati ga njemu, a on cega
proslijediti u Sony-Ericsson jer ta tvrtka planira putem routera (ma sto to
znacilo!) poslovati u Hrvatskoj na podrucju telekomunikacijskih usluga, sto
podrazumijeva ne samo Internet, nego i mobitel i telefon. S obzirom na to
da
Bruno i ja imamo jednu te istu telefonsku liniju, to jest isti telefonski
broj, to je znacilo da se oboje ukljucujemo u projekt, tj. nabavljamo i
saljemu dva mobitela. Projekt je trebao krenuti u realizaciju tek za dva
mjeseca, a do tada ce buduci korisnici povlastice uzivati povoljniji
pristup
Internetu (prema prvoj varijanti). I doista smo oboje dobili korisnicke
racune kod GlobalNeta, bez pretplate, ali po normalnoj cijeni, tj. po
dnevnoj tarifi od 3 Kn + PDV te nocnoj od 1,50 Kn + PDV, a realizacija
projekta Sony-Ericsson odgodena je sa srpnja na rujan Ťzbog godisnjih
odmorať. Najesen su zaredala nove odgode, uvijek s nekim novim razlogom, a
kada sam najavila da Bruno i ja namjeravamo odustati i da trazimo povrat
novca ulozenog u mobitele, dobila sam odgovor da time ugrozavamo citav
projekt. Na kraju sam uspjela dobiti informaciju da je krajnji rok za
pocetak realizacije projekta 1. ozujka 2003. godine te da ce se, ukoliko do
realizacije ne dode, vratiti ulozeni novac. Kada je i taj rok prosao, Bruno
je pokusao s Davidom razgovarati telefonom i cuti sto se dogada, ali je
jedini rezultat toga bio mejl u kojem nas David Podreka obavjestava da jos
nema nikakvih novosti iz telekomunikacijske tvrtke te da ce nam javiti cim
bude kakvih novosti.

Divina i Bruno Marion

Bojan - Slucaj David

Ovo je samo jedan od fragmenata u dugackom popisu nedjela nama svima vec
dobro poznatog sarmantnog  i uvijek ugladenog Davida Podreke, medutim, ta
ugladenost i sarm, samo je maska ispod koje se krije jedna pokvarena
proracunata i nadasve beskarakterna osoba; osoba koja ce na dugacko i
siroko
pricati kako svi I svatko degradira slijepe osobe time sto zaraduje
pomazuci
im u ovom ili onom smislu, a u isto vrijeme taj isti David Podreka ce iste
te vec okradene slijepe osobe pokrasti do kraja.
Ja sam samo jedan od ostecenih koji su se oprzili vjerujuci Davidovoj uvjek
prisutnoj slatkorjecivosti, a uz svoj slucaj, opisati cu I slucaj moje
dobre
prijateljice Ane Kunjko iz Moravca, koja je takoder bila ostecena za dosta
veliki novcani iznos.
Uz to sto David oko sebe okuplja hrpu ljudi bilo preko mailing lista, bilo
telefonski ili osobno, pa najpogodnije od njih odabire I pojedinacno guli,
nije mu strano niti unositi razdor medu prijatelje I pokusaj rastavljanja
istih. Nije potrebno niti posebno naglasavati, da David sebe svakome
prikazuje kao zrtvu koju nitko ne razumije I po kojoj svi pljuju, a on samo
zeli pomoci I nista vise. Ta zrtva ide cak do te granice, da kako mi je I
sam rekao njegovi roditelji sa njim uopce ne razgovaraju jer se prema njemu
navodno odnose kao prema zadnjem smecu zato sto je slijep, pa cak I da su
prisvajali njegova osobna primanja. To je verzija price koju je ispricao
meni, a vjerujem da je David svakom od kolega koji ovdje iznose svoja
iskustva sa njim, barem o ovoj temi ispricao posebnu verziju.
Na kraju ovog uvodnog dijela moje price, zelio bih samo reci da je jako
dobro sto se pokrenula inicijativa za raskrinkavanjem Davidovih nedjela,
ali
isto tako zelim naglasiti i zaljenje sto ima ljudi koji su takoder bili
osteceni, ali o tome ne zele pricati. Vecina ljudi nakon sto su izigrani i
prevareni, reagiraju otprilike ovako: ?Pa dobro, nema veze bio sam
glup-glupa I dovoljno je sto sam oprzen-oprzena, a nemoraju to jos I drugi
oko mene znati?. Sa druge strane upravo ovakav stav stojickog podnosenja
stvari daje takvima kao David sjajnu podlogu za daljnju manipulaciju I
varanje, jer ga ljudi gore navedenog razmisljanja, nikada nece prokazati.
Neke od ljudi koji razmisljaju ovako osobno poznajem I oni su nazalost isto
tako osteceni od strane Davida, ali naravno iz postovanja I obzira prema
njima ne zelim iznositi podatke bez njihove suglasnosti.
Prve kontakte sa Davidom, ostvario sam pocetkom 2002. godine I nasi su
razgovori uglavnom bili bazirani na svakodnevnim temama.
David je u kolovozu 2002. godine, dosao kod mene u Zelinu, da mi sredi
racunalo kako bi dalje funkcioniralo kako treba.
Nakon sto je David sredio racunalo I otisao, otkrio sam da mi nedostaje
originalni cd Windows 98 second edition. Zelim naglasiti, da racunalo sa
svom potrebnom dokumentacijom posjedujem od svibnja 2001. godine, I da
nitko
osim mene I naravno ljudi kojima to dozvolim ne mogu pristupiti racunalu I
svemu sto je vezano uz njega. Taj sporni cd, stajao je na svom mjestu sve
do
tog famoznog kolovoza 2002. godine, kada je misteriozno nestao, I
vjerojatno
zavrsio sasvim slucajno u Opatiji.
Naravno nitko nije video sam process nestajanja cd-a a jos manje da je
David
imao nesto sa tim, pa ga se u principu I ne moze optuziti, ali nisam ja
jedini koji ima takva iskustva. Mnogo gore od mene prosla je gore navedena
Ana Kunjko kojoj je takoder nestao cd istog sadrzaja kao I meni no o tome
cu
malo kasnije.

Nestanku cd-a nisam pridavao veliku vaznost, jer je David naravno bio pun
slatkih obecanja, da ukoliko cu bilo sto trebati on ce mi sve srediti sto
ce
biti potrebno.
Krajem 2002. godine, David me zamolio da mu posaljem desetak glazbenih
cd-ova iz moje privatne fonoteke. CD-ove sam poslao (svi su bili originali)
ali natrag sam dobio kopije.
David je ocito dobro proucio psiholoski ucinak odredenih stanja na ljude, I
dosao do zakljucka, da je najlakse prevariti onoga koji je vec prevaren,
tako da se prikaze njegovim saveznikom I obrlati ga na svoju stranu pa
osteceni uopce nije svjestan da ga se jos dodatno ostecuje.
Pocetkom 2003. godine, stupio sam u kontakt sa G. Draganom Miljojcicem, I
zainteresirao se za njegov program Fiss. Covjek mi je poslao autorizacijski
broj, a buduci da tada nisam bio u najboljoj financijskoj situaciji,
dogovorili smo se da cu mu tih 30 eura koliko kosta Fiss, platiti u
kolovozu
2003. godine. Buduci da sam tada jos naveliko kontaktirao sa Davidom, bio
je
upoznat I sa tim poslom oko Fissa, pa me uvjerio da je odnedavno on postao
posrednik za prodane Fissove u Hrvatskoj, I sve financijske transakcije idu
preko njega. Ja sam Davidu platio tih 30 eura, a s obzirom na sve do sada
navedeno, mogu sa velikom sigurnoscu pretpostaviti, da G. Dragan te novce
nikada nije vidio.
Dragane, ako cete ikada citati ovaj tekst, ovim Vam se putem javno
ispricavam.

Iz svega ovoga, ne smijem izostaviti niti Davidov pokusaj da me uvrsti u
svoj lazni project besplatnog koristenja telefona mobitela I interneta za
slijepe osobe. Oni koji su se na tome nazalost oprzili znaju o cemu se
radi,
a za one koji to ne znaju, bilo je potrebno kupiti mobilni telefon sa
brojem, I sve to poslati Davidu u Opatiju, a David ima veze u jednoj
poznatoj telekomunikacijskoj tvrtki gdje mu navodno radi sestra, a ta
velika
tvrtka moze urediti, da za pocetak nekolicina, a kasnije tijekom vremena I
sve slijepe osobe po raznim europskim drzavama izmeduostalih I u Hrvatskoj,
dobiju pogodnost besplatnog koristenja telefona, mobitela i interneta. Kada
je bio kod nas a I kod Ane, David je imao 4-5 mobitela kod sebe, I uvijek
je
govorio da su oni na testiranju. No moja naivnost koja se moze vrlo jasno
iscitati iz ovih redaka ipak nije bila toliko velika, da proguta I ovo, pa
na ovu pricu srecom nisam nasjeo.
I na kraju pobrojavanja ovih Davidovih nedjela, pozabaviti cu se slucajem
Ane Kunjko u kojem se vidi da David guli koliko I gdje stigne.
Naime, buduci da je Ana imala velikih problema sa svojim racunalom, po
pitanju ljudi koji su isto racunalo trebali dovesti u red, obratila se za
pomoc ,meni, a buduci da tada jos nisam znao gotovo nista o tome kako
nekome
srediti racunalo, I njoj sam preporucio naseg vrlog Davida, kome se jedino
moze priznati da je svako racunalo na kojem je radio barem koliko je meni
poznato stvarno napravio kako treba, ali upravo mu je to bilo pokrice za
razne mutljavine koje iza toga slijede. Tako je David kada sam ga
preporucao
izricito zahtjevao da ljudima kazem sljedece; citat Davidovih rijeci: ?Ja
svoj rad nikada ne naplacujem, jer smatram da je ispod svake moralne
granice
zaradivati na slijepoj osobi, pa mozes slobodno reci ljudima, da ih moj rad
uostalom kao ni tebe nece kostati niti jedne jedine lipe?.
David je nadugacko I nasiroko pisao preko mailing lista, I stalno trubio o
tome da bi njemu bilo ispod svake moralne granice bilo kojoj slijepoj osobi
bilo sto naplatiti u bilo kojem obliku, jer to sto on radi je pomoc a ne
rad
iz osobne koristi. Naravno, tko bi tada mogao I pomisliti, da te rijeci tog
uvjek ugladenog I sarmantnog gospodina, nisu nista drugo nego obicna
licemjerna maska, ispod koje nema nicega doli lopovluka I podmuklosti i
koja
sluzi samo zato da Davidu, koji bi ?uvijek sve dao za prijatelja?, donosi
osobnu korist, stecenu na nemoralan lopovski I naravno ilegalan nacin.

No vratimo se slucaju Kunjko. U jednom sasvim slucajnom kasnijem razgovoru
sa gospodom Mirjanom Kunjko, Aninom majkom, saznao sam da je Davidov rad
kostao  4500 kn, a jos je naknadno uzeo 1500 kn za nabavu novog modema,
koji
Ana jos do dana danasnjega nije vidjela. Dakle sve je ukupno zaokruzio na
6000 kn. Uistinu lijepa svota. Ja sam se naravno osjecao kao zadnji idijot,
jer sam upravo ja bio taj koji je rekao ljudima kakva ce biti situacija po
pitanju naplacivanja jos k tome po njegovoj uputi, a kasnije saznam ovakav
obrat. Medutim, kao sto sam gore vec napisao, I Ani je nestao isti CD kao I
meni a I njoj je kao I meni David pokusao prodati pricu o besplatnom
koristenju mobitela telefona I interneta, pa se previse slucajnosti
poklopilo na jednome mjestu, tako da smo I dalje ostali u istim dobrim
odnosima kao I do tada.

I sto reci na kraju svega ovoga?
David Podreka je osoba koja zeli kruha bez motike. Osoba koja je imala
sjajnu perspektivu, jer je David krajem osamdesetih godina proslog
stoljeca,
na radio Rijeci imao I svoj vlastiti studio pa I okupljao mlade bendove I
tadasnje nove glazbene nade, a sada je, u svojoj cetrdeset cetvrtoj godini
zivota socijalni slucaj, koji prima samo socijalnu pomoc, pa mu se u
zakonskim okvirima u slucaju eventualne sudske tuzbe od strane ostecenih,
nema ot kuda naplatiti odsteta.

Onima koji I nakon sto ovo procitaju zele I dalje suradivati sa Davidom
savjetujem veliki oprez, jer taj covjek posjeduje veliku moc uvjeravanja, a
uz sve to je I strahovito slatkorjeciv I tko ga ne zna, skupo bi ga platio.
Isto tako zelio bih apelirati da svi oni koji su takoder osteceni od strane
Davida a koji se boje ili iz bilo kojeg drugog razloga ne zele stvari
iznjeti u javnost, neka odbace strah ili koje vec osjecaje imaju i neka
otvoreno progovore, jer upravo je njihova sutnja I stojicko podnosenje ono
sto Davidu najvise odgovara I daje mu sjajnu podlogu za daljnje zavodenje
naivcina kakvi smo I mi bili.
Ako smo mi bili prevareni, ne znaci da morate I vi. Nije li tako?

Bojan Bertek