[slikom] Nova verzija JAWS-a

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: "Lista SliKom" <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 1 Sep 2009 08:12:08 +0200

    Zdravo svima,

    Kako juče napisah, pojavila se nova verzija JAWS-a. To je verzija: JAWS
Version 11, 0, 340, beta izdanje a puna verzija se može očekivati do kraja ove
godine. Ova verzija se očekivala i razumljivo zašto beta. Freedom Scientific će
sačekati da se Windows 7 pojavi kao zvanična verzija i tek onda objaviti svoju
punu verziju. Istina mada neki proizvođači softvera već sada kažu da imaju
podršku za Windows 7, razumljivo zašto ozbiljni proizvođači softvera ne "trče
pred rudu".

    Svaka nova verzija donese novine. O tim novinama obavezno pročitati u JAWS
helpu, šta je novo. Kao korisnici te nove verzije ćemo raspravljati, neke
novine
proglasiti samo šminkom a za neke ćemo reći da su sjajni alat i slično. Evo
nekoliko novina koje vas možda interesuju. Svakako ako ne koristite Windows 7 i
ako vam ove novine nisu bitne onda ne morate da se žurite za ovom novom
verzijom.

1. FSReader 2.0. Freedom Scientific je sada ovaj DAISY player ponudio kao
besplatnan softver. Do sada se to plaćalo.

2.Word Index. Ovo je zanimljiva novina mada oni koji su koristili opciju za
"letimično čitanje" možda i neće biti posebno oduševljeni. Prečicom,
Insert+Control+w  dobijate popis svih riječi koji se pojavljuju u otvorenoj
poruci, web strani i slično i jednostavno možete skočiti na željenu riječ.
Priznajem da meni ovo i te kako treba. Ja sam za indeks riječi koristio jedno
vlastito softversko rješenje. Ovo može biti i od pomoći onima koji se bave
prevodom teksta jer ovako mogu da vide sve riječi koje eventualno treba
prevesti.

3. Focus 40 Blue Braille Display Support. Razumljivo, nova verzija JAWS-a ima
podršku za novi Brajevi redak.

4. PlaceMarker Enhancements. Ovo je novina koja rješava problem sa
postavljanjem
markera na web stranama čiji se sadržaj često mjenja.

5. Filter Duplicate Links. Ovo može biti od koristi a za sve one koji koriste
prečicu, Insert+F7 da listaju linkove na nekoj web strani. Tamo često imamo
situaciju da se neki link pojavljuje više puta i da nas to zbunjuje. Ovaj
filter
to sada rješava.

6. Speaking Number Strings as Single Digits. U konfiguracionom fajlu u text
proces sada imamo dodatnu opciju da podesimo kako će JAWS odnosno sinteza koja
se koristi izgovarati brojeve. Ovo je prije svega namjenjeno da bi se pravilno
čitao telefonski broj koji se piše sa crticama između grupa. Ja sam za svoje
potrebe pisao telefonske brojeve u grupama od tri broja i stavljao tačku iza
grupe kako bi sinteza pravilno čitala. Sada je ovo rješeno da se broj može
pisati kako ga pišu i sve videće osobe a da sinteza to lijepo pročita.

7. Application Specific Voice Profiles. Poznato je da je od JAWS 10.0 uveden
dijalog: "Voice Profiles" umjesto "change sintisizer". Ovaj dijalog je sada
dorađen i možda bi se moglo reći i pojednostavljen. Nema više "global i
individual  settings" već samo: "Voice Adjustment..." a u njemu sada se kao
zamjena za "global settings" nalazi nešto što se zove: "All Contexts".

    Neke prečice su zamjenjene. Tako prečica za virtualizaciju prozora i
kontrola ima jednu malo nezgodnu kombinaciju kao što je: Insert+Alt+w i
Insert+Alt+Shift+W.

    Sve u svemu, nova verzija je tu pa ćemo se njome baviti još dugo i dugo.

    Pozdrav!