[slikom] Re: HTML CSE validator

  • From: "Dragan Miljojcic" <gagabim@xxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 1 Jun 2007 17:12:55 +0200

Pozdrav Svima!

Gradi, pogledao sam ovaj editor. Kako se ne bavim nesto posebno HTML-om,
napisacu svoje utiske onako kako sam ja to video. To je pre svega iz ugla
pristupacnosti za Jaws a potom i uopsteno.
CSE HTML Validator Lite v7.0, uglavnom dobro saradjuje sa Jaws-om, ali je
ipak potrebno uraditi nekoliko intervencija kako bi to bilo potpuno
konforno. U odnosu na EditPlus, stepen saradnje sa Jaws-om, nesto je
slabiji, ali iz ugla onih koji zele ozbiljan HTML editor i uz to i
validator, ovo je program koji pruza vise mogucnosti i informacija u toku
rada. Kad kazem informacija, tu pre svega mislim na poruke u obliku gresaka
i upozorenja koja se odnose na ispravnost dokumenta koji posmatramo ili
radimo. Kada izvrsimo testiranje dokumenta, ovaj program nas obavestava o
svim greskama u dokumentu a daje nam i informacije o greskama koje nisu
fatalne po ispravnost dokumenta. To je najveca prednost u odnosu na EditPlus
koji je editor sire namene i prema onome sto sam ja u njemu video nema
ovakvih informacija. Ispravnost dokumenta se moze posmatrati kako po osnovu
seta, odnosno generacije HTML tagova, tako i po osnovu pretrazivaca koji
otvara dokument. Program ima zaista dosta alata za profesionalni rad sa HTML
dokumentima, ali su neki od tih najmocnijih alata uskraceni u ovoj lite
verziji.
Kako Gradimir rece, i pored toga program je jos uvek odlican i njegova
preporuka stoji kao dobra, bar iz mog ugla.
Help za HTML tagove se moze lako prilagoditi ovom programu, samo bi neko od
onih koji rade HTML trebalo da zasuce rukave i napise seriju malih txt
fajlova koji se odnose na svaki od tagova.

Mislim da je i ovo previse o ovoj relativno specificnoj oblasti kojom se
bavi malo clanova ove liste, ali nas moderator je to trazio, a moderatorska
se ne porice.

Srdacan pozdrav,
Dragan.