[slikom] Gasenje kompjutera

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: "SliKom" <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 14 Jun 2005 06:49:15 +0200

          Zdravo svima!

     Vrlo zanimljiva rasprava na temu gasenja kompjutera. Licno me raduje sto se
ovako raspravlja. Evo sta ja o svemu mislim.

- Prvo, ovaj program nije napisao Dragan miljojcic niti neko drugi sa ove liste
ali ga je Dragan pripremio da se lako i jednostavno instalira. Usput jos i ovo,
ovaj program nije pravljen za slijepe osobe vec je dragan dodao precice sa
tastature.
- Drugo, bas me zanima sta ce sada reci oni koji kazu da ovakva rjesenja
stavljaju slijepu osobu u drugaciju poziciju to jest u koju je ne bi trebalo
staviti.
- Nadalje, Windows kao operativni sistem je poznat da neke stvari moze da izvrsi
na vise nacina i svaki od tih nacina je ispravan. Mozda nije najbrzi ali je
ispravan. Evo jednog konkretnog primjera za to.
Kada dobijete neku poruku i zelite na nju odgovorit to jest napraviti reply, na
koliko nacina se to moze uraditi i koji je od tih nacina pravi. Na koliko nacina
to moze da uradi osoba koja vidi i koristi samo misa a na koliko nacina osoba
koja je slijepa i koristi se samo tastaturom. Evo nekih od mogucnosti da se
uradi reply.
1. Control+r. Reply.
2. Alt+m pa slovo r. Reply iz menia.
3. Insert+F8 pa r. Reply iz tool bara.
4. Aplication pa slovo r. Reply pomocu kontekst menia.
5. Ovo pod, 2. se moze izvesti na nekoliko nacina...
6. JAWS kursor pa kliknuti na reply.
7. Oni koji se ne sluze bas sjajno sa JAWS kursorom mogu ga ukljuciti pa
pritisnuti, Insert+Control+f, pokrenuti JAWS find i u njemu zadati da nadje
ikonu reply.
8. Napraviti izmjene u JAWS skriptu kojom ce se za reply odrediti jos neka
precica sa tastature jer je ova, Control+r, precica samog programa Outlook
Express a ne JAWS-a. Usput skriptom se moze i automatizovati da se reply radi
onog casa kada dodjete na odredjenu poruku, da se upise neki tekst i slicno.

     I sada pitanje, koja je od ovih mogucnosti pogresna, koja slijepu osobu
stavlja u onaj polozaj u koju je ne bi trebalo staviti i slicno. Vjerojatno ce
vam se uciniti da je mozda najkomplikovanija ova opcija pod 7 a kojom se
ukljucuje JAWS kursor, zatim JAWS find i zadaje da se pronadje neka ikona koju
treba kliknuti. U ovom slucaju za reply se slazem da je komplikovana ali je ovo
nesto sto ponekada i te kako pomaze kada vam na raspolaganju stoji da se
posluzite samo JAWS kursorom a u mnostvu ikonica nemozete naci onu koja vama
treba. Tada jednostavno angazujete JAWS i posaljete ga da to nadje.
Svaka od ovih mogucnosti je ispravna i ne dovodi slijepu osobu u poziciju u koju
je ne bi trebalo dovesti.

Pozdrav od Gradimira