[slikom] Da vam se ne desi k'o i meni

  • From: "Violeta" <viki@xxxxxxxx>
  • To: "Slikom" <slikom@xxxxxxxxxxxxx>, "Oko vatre" <okovatre@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 3 Jun 2007 00:19:26 +0200

Napravila sam dvije neoprostive greske:
1. nisam kupila UPS, iako sam to davno sebi obecala, ali sve kao ima precih
stvari;
2. nisam pravila back up podataka.
Objasnjenje: ko ce stalno da kopira nekoliko GB-a, kad se stalno dodaju novi
dokumenti - znaci, trebalo je kupiti i nesto od ovih novijih cvrstih
diskova - eksterni ili nesto slicno tome.

Prica slijedi:
U ponedjeljak je nestalo struje dok je moj racunar radio. Nakon toga su
krenuli problemi. Sistem se uzasno sporo podizao, nestalo je zvuka, a da se
izvrsi neka komanda trebalo je cekati i cekati. I tako racunar zavrsi u
servisu. Ispostavilo se da nova instalacija Windows-a nista nije rijesila,
pojavili su se bad sektori, pa su mi rekli da moraju skloniti podatke sa
svih particija.
Na glavnoj particiji su mi bili oni tzv. svakodnevni dokumenti koje s
vremena na vrijeme sredjujem i sklanjam na G particiju gdje sam cuvala sve
vazne dokumente. Na E particiji je bila muzika. Racunala sam jednostavno s
tim - ako se nesto desi Windows-u, kriticna ce biti samo C particija. Ali ne
lezi vraze! Bad sektora je najvise bilo na E particiji, pa su gigabajti i
gigabajti muzike otisli u "septicku jamu"... no, vecinu te muzike imam na
obicnim diskovima, pa sam to nekako progutala. I dolazi napokon danas tip da
mi donese racunar i podesi jos ponesto, pa se ispostavi da mi nisu sacuvali
ni favorite ni Adress Book, iako sam to trazila, no i to progutam. A onda je
uslijedio sok! Ljudi, sve ono sto sam nekoliko godina skupljala, sva moja
skenirana literatura za faks, sve ono sto mi je neophodno za posao tj.
nastavu, sve je unisteno. Oni tvrde da na doticnoj G particiji nije bilo
skoro nista, pa onda kako ja nisam rekla da i tu ima dokumenata i sta sam
mogla. Fino sam im platila njihov posao, i jedva cekala da tip ode, pa sam
k'o rodna godina - znate vec sta... Jos uvijek ne mogu da povjerujem sta mi
se dogodilo. Najgore mi je sto je uzasno tesko doci do nekih knjiga za
fakultet, pa onda sav onaj silni trud oko skeniranja itd., itd. Uz sve ovo
me prate i neki zdravstveni problemi, pa je tim jos sve gore.

Sad molim za nekoliko savjeta:
veceras negdje na netu sam procitala da hard disk koji ima bad sektore je
najbolje zamijeniti novim. Mislite li isto?
Dalje, kako cuvate ogromne kolicine podataka - mislim da su prevazidjeni
obicni diskovi?
 Koristite li eksterne hard diskove ili one box-ove (stao mi mozak kako se
tacno to cudo zove)?

Hvala svima koji odgovore i please, nemojte s lekcijama u stilu: "sto nisi
mislila na vrijeme, o svemu." Vec mi je dovoljno grozno. I sve ovo sam
napisala samo da biste postali svjesni koliko je cuvanje vaznih podataka
zahtjevan i neophodan posao. I koliko su particije isto tako nepouzdan nacin
cuvanja. A apsurdno je upravo to da bi moji vazni dokumenti bili sacuvani da
su se nalazili na C particiji. Pa zar nisam skolski primjer baksuza?

s V.