[SKRIVA] Re: kontrakt i USA

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 04 Dec 2015 18:54:27 +0700

Bara att gratulera liksom andra här. Jag har skickat in noveller till
amerikanska fantastiktidskrifter, och det har blivit en nästan-skjuten hare
några gånger. Lektören för Apex Magazine skickade min novell vidare till
huvudredaktören med rekommendation om publicering, men Lynne M Thomas avböjde
på ett vänligt och uppmuntrande sätt. Förra året gjorde lektören för Weird
Tales samma sak, men utan slutgiltigt svar överhuvudtaget -- uppenbarligen för
att tidskriften praktiskt taget är död nu.

Jag skulle satsa mycket mer på detta, ifall jag bara var bra nog på skriven
engelska. Nu är det en före detta flickvän som översatt, och hon har alltför
mycket annat att göra.

/ Rickard

---- On Thu, 03 Dec 2015 20:35:31 +0700 Tora Greve wrote ----

I går skrev jag kontrakt med en tidning i USA, Lightspeed Magazine, som vill
utge min novell i affront-antologin Waiting for the Machines to fall asleep.
Jag får rätt bra betalt och de behåller USA-rättigheterna ett halvår framåt
från kontraktskrivandet. Lät Författarförbundet titta på kontraktet innan.
Skrev lite om det på min blogg på siriussolarsystem.com
Tora.
-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck * �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).