[SKRIVA] Ytterligare marskandidat

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 10 Jan 2014 09:52:40 +0100

Ytterligare en har trätt fram som kandidat till Mars One-projektet (enkelresa
till Mars, som jag skrivit om tidigare). Det är Martina Johansson, 28 år från
Arlöv, och Sydnytt hade ett inslag:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/martina-kan-bli-en-av-de-forsta-pa-mars

"– Men mer än att sakna dusch, kommer jag få det svårt att leva utan godis,
chips och mjölk, säger hon."

  Det anges att totalt tio svenskar valts ut bland de 1058 som valts i första
urvalet.

--Ahrvid

Ps. Se även Tvärsnytts inslag om marskandidaten Moova Spennare:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/hon-kan-fa-en-enkel-till-mars

E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /