[skriva] Re: Vilket program för att skriva? (fwd fr Christoffer Lindström)

  • From: "Ahrvid Engholm" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 15 Mar 2007 15:24:14 +0100

Jahapp. Så andra dagen på en nygammal skriva-listas liv. Efter alla
kravaller, oroligheter och tudelningar tänkte jag passa på att ställa en
skrivrelaterad fråga. Vad använder ni för program när ni skriver?

Jag har själv aldrig riktigt varit nöjd med vanliga ordbehandlare för
att skriva noveller och liknande, det har varit för mycket att pilla på
och för många inställningar att dona med. Men det är nog så att i
slutändan är det jag som varit för ofokuserad för att hantera alla dessa
möjligheter.

Till slut blev jag less och började leta runt efter alternativ,
beslutade mig efter ett tag för Scrivener. Mycket trevligt program som
jag varmt kan rekommendera till alla som har Mac. Finns gratis i 30
dagar från www.literatureandlatte.com.

/christoffer
-----
SKRIVA för sf, fantasy och skräck * Sveriges äldsta skrivarlista
grundad 1997 * skriva-request@xxxxxxxxxxxxx för abonnemangsskommandon