[skriva] Re: Fråga? (fwd fr Alexander Stamou)

  • From: "Ahrvid Engholm" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 15 Mar 2007 15:24:14 +0100

Hans Persson skrev:
SKRIVA-listan kommer att stanna på Lysator som vanligt. *

Det är bra. Jag har ingen lust att flytta eller behöva välja sida i en
fejd, men jag tycker inte heller det är riktigt rätt att moderera
Ahrvid, särskilt med tanke på att han grundade listan och att den står
för yttrandefrihet och inklusivitet. Jag måste erkänna att jag också
blev irriterad på bråket i början, men det är trots allt så att man inte
måste läsa eller bry sig om det om man inte vill. Det känns som en
bättre lösning att bortse från vad som skrivs än att censurera det
obekväma. Annars undrar jag om samma regler kommer att gälla för alla
andra, dvs att om man skriver saker som listadministratören tycker är
tillräckligt fel så blir man sanktionerad. Eller gäller det bara Ahrvid?

:A

/* Rättelse: SKRIVA finns numera på skriva@xxxxxxxxxxxxxx/
-----
SKRIVA för sf, fantasy och skräck * Sveriges äldsta skrivarlista
grundad 1997 * skriva-request@xxxxxxxxxxxxx för abonnemangsskommandon