[SKRIVA] Stieg L:s övriga artiklar i bok

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 30 Mar 2011 00:42:08 +0200

Från Kpt Stofil-red Martin Kristenson:

"Stiftelsen Expo släpper boken ”En annan sida av Stieg Larsson”. Som
frilansjournalist samt som medarbetare och chefredaktör för tidskriften Expo
granskade Stieg Larsson den svenska och internationella extremhögern. – Vi vill
göra det möjligt för de som har läst Milleniumserien att upptäcka Stiegs övriga
författarskap, säger Daniel Poohl, chefredaktör för tidskriften Expo."

Jag hittade förresten på ett antikvariat Stiegs handbok för förföljda
journalister (från ca år 2000) säkert värd mer än jag gav för den...
  Stieg skrev mycket i den genren.
  Han skrev också en hel del inom sf, men där kan far/bror Larsson stöta på en
del patrull då ofta uttryckligen undertecknades "Stieg & Eva" (gällde t ex
Fanac, ca 1978-80).

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                          -----