[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Hong-Kong-skådisen Jackie Chan (INTE) död

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 29 Mar 2011 22:41:31 +0200

From: callecutta@xxxxxxxxx
  Minns inte om jag set dig på listan förr, men om inte så: Välkommen!

> Det verkar som att detta var en bluff - enligt den officiella
> Twitter-kanalen är Jackie Chan fortfarande vid god vigör.
> http://twitter.com/EyeofJackieChan
> http://www.facebook.com/photo.php?pide87146&id0382852317
 Jo, jag är plågsamt medveten om att det tydligen var en hoax. (Och hann ta
tillbaka det själv också.)
 Faktum är att jag tycker att Jackie Chans filmer ofta är väldigt roliga! Han
pratar urusel engelska (men har inte så många repliker) men det är både kung-fu
och humor och litet steampunk. Det fanns någon film där båpde Wyatt Earp och
Sherlock Holmes var inblandade, med litet mystiska uppfinningar. Fast jag minns
inte om Chan medverkade i en JÄTTEVÄSTERNSTEAMPUNK som jag inte minns namnet på
(gått på SVT!) där the Confederates anföll med enorma ångdrivna spindelrobotar.
  Jag tycker att Hong-Kong-filmer har en intressant estetik. Och Jackie Chan
har tagit det ett steg vidare genom att kombinera det med litet förvirring och
humor.

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                          -----