[SKRIVA] Skrivsiten 1av3 önskar ny drivare

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 4 Apr 2011 16:55:26 +0200

(Här ett meddelande från skrivarsiten 1av3.se. Drivarna har egna projekt och
verkar börja tröttna och efterlyser andra entusiaster som kan ta över. Jag har
gått med på siten men inte varit särskilt aktiv - man har banne mig mycket
annat att stå i! - men såvitt jag kan se verkar den välskött och hyggligt
framgångsrik. Så vill någon gå in i en site och driva den, när den har kommit
en bra bit i uppbyggnad, så tag chansen... --AE)

"Hej alla medlemmar och sajtbesökare!

Guess what? Vi startade sajten för att själva komma in längre in i
bokbranschen, få fler bokbranschvänner och bli bättre på att skriva och tänka
bok, och nu händer det: Bokmanus ska produceras!
Japp, vi går nu in till 100 % i skrivarlyorna resten av 2011. Båda två. I egna
projekt. Deadlines är satta och vårt fokus, vår energi och prioritering krävs.
Mer info om böckerna dyker upp snart, det känns härligt i hjärtat att vara
igång!
Detta betyder: Vi hinner inte sköta om 1av3 så bra som vi borde. För om vi
fortsätter att vara jätteaktiva här, ja - då faller våra manus och det vill vi
såklart inte.
Självklart tror vi att ni förstår. Efter 3 månaders slit och kärlek med att
översätta och bygga communitien till svenska och hitta på aktiviteter och
marknadsföra sidan, så är det med andra dags för någon annan att ta över rodret.
Vi är öppna för förslag. Kom med idéer! Vem ska bli 1av3:s nya fighters? Hallå
alla bokförlag, bokhandlar, lektörer, kursarrangörer och författaraspiranter:
Här är er chans!
Mejla intresse eller tips om intressenter på tomsbyhansen@xxxxxxxxx
/ Kram från Maria & Jack

PS.
1av3 fortsätter att hålla öppet som vanligt, alla texter ligger kvar och sidan
ska INTE stängas - den ska utvecklas och stärkas. Ni ska få se att det blir
precis så :)"

AE: "Drivare"? Tja, den som driver något, så varför kan de inte kallas just
drivare!

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                          -----