[SKRIVA] Re: Sexordsnoveller

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 6 Jun 2014 22:47:18 +0200

Bertil:
> Ahrvid eller kanske någon annan på Skriva-listan kan tala om för mig vilka
> de båda sf-författarna var som hyrde ett gemensamt skrivarnäste. Den ena
> satte genast i gång och hamrade på sin skrivmaskin, den andre försökte komma
> på en idé men irriterades av knattret från rummet intill? Vilka var de?
  Den ena, han som skrev så mycket, var Robert Silverberg. Däremot kommer jag
inte på vem den andra var. Det bör ha varit omkring tidigt 60-tal som de delade
på kontorsutrymme i alla fall. (Har ägnat en stund åt att försöka googla fram
vilka Silverberg kände vid den tiden, men finner inget vettigt uppslag. Den
andre var också sf-författare, i alla fall.)

E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /