[SKRIVA] Re: Saunawestern x 2

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 04 Feb 2015 17:28:20 +0100

---- On Wed, 04 Feb 2015 16:56:10 +0100 Aleph  wrote ----
>Men detta är svårslaget: finländska westernfilmer. Det finns åtminstone två
>sådana, "Speedy Gonzales -- noin 7 veljeksen poika" (1970) och dess
>uppföljning "Hirttämättömät" (1971). I detta youtubeklipp får man göra sitt
>bästa för att tro sina ögon: https://www.youtube.com/watch?v=v5_SRPpyCrA

Här hittade jag för övrigt ett klipp på nio minuter från den första (och
tydligen betydligt mer allvarliga) filmen, "Speedy Gonzales":
https://www.youtube.com/watch?v=x_W8kiMGh-8 Från "Hirttämättömät" hittar man en
del andra klipp när man youtube-söker på den.

/ Rickard

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).