[SKRIVA] Re: Samma namn

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 1 Nov 2011 23:16:58 +0100

From: pialindestrand@xxxxxxxxxxx
  Men jag har bestämt för mig att jag tidigare i höstas nämnt tidningen Skriva
på SKRIVA. Jag har fatkiskt haft en kort E-mailkontakt med dem, där jag nämnde
att det sedan 1997 också fanns en E-maillist asom heter SKRIVA (traditionellt
skrivet med stora bokstäver). Jag sade att det inte spelar någon roll för mig
om de har en tidning med samma namn (bara de inte försöker lägga sig i SKRIVAs
normala verksamhet).
  Skrivarrörelsen är rätt stor - och växande. Men jag är osäker om en tidning
funkar. Dels har blaskor svårt nu. Dels blir man nog en droppe i det stora
utbudet av nya tidningar.

  Icon? Något med datorer, skulle jag tippa.
  E-medier kommer att röja hårt i tidningsvärlden. Om 10 år har vi mycket färre
tidningar än nu på papper.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)