[SKRIVA] samma namn

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 1 Nov 2011 14:52:22 +0000

Av en ren slump upptäckte jag en helt ny liten tidskrift/tidning som heter
Skriva. !den har visst precis börjat utges och ser ut som en vanlig glassig
vecko- eller månadstidningmed stora glassiga porträttbilder på fr a
författare.Tidningens målgrupp är författare in spe.Först tänkte jag Vad? Hur
kan de börja ge ut en hel dyr tidning med en så liten målgruppFast nu (eller
under begränsad tid, för de tenderar att läggas ner lika snabbt eller
snabbareförmodligen än de börjar utges) finns ju tidningar för släktforskare,
facebooknoviserveteranbilsentusiaster mmoch tydligen vill en stor del av
svenska folket bli författare just nu.Sen upptäckte jag att tidningen drivs av
två entusiastiska journalister som lagt utsina egna pengar på projektet utan
något stort förlag i ryggen. (Då blev jag något mer
positivt inställd).
Hemsida har di såklart:
www.tidningenskriva.se
Som synes har jag inte köpt något exemplar själv, jag köper väldigt sällan
tidnngarav detta slag för de är så dyra. Igår såg jag en tjock tidskrift som
hette Icon tror jagden kostade över 70 kr !!! undrar vilken målgrupp den
har....