[SKRIVA] Re: "Saken som åt Danny Smith"

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 30 Apr 2015 13:11:57 +0200

Pia Lindestrand, som minsann laddade hem hela novellen eftersom jag påpekade
att hon inte hade en susning om vad den handlade om:

Eftersom redan titeln avslöjar att Danny Smith blir uppäten av något,
kan jag nu avslöja varför ordet "sak" faktiskt passar alldeles utmärkt
in just i den här berättelsen; Jag -berättaren ser "Någonting" som han
har svårt att avgöra om det verkligen är något levande eller vad det är,
äta på hans vän. Det är någonting ur en mardröm, något som inte
borde finnas, något känslokallt men hungrigt(dvs helt i avsaknad av
empati för människor som det ser enbart som föda):"Överkroppen
hängde ut ur gapet på den där ....saken"

Japp, den klassiska anglicismen så det skriar i högan skyn. Och fru Lindestrand
övertolkar som vanligt katastrofalt bara för att få en anledning att pladdra
emot och pladdra sönder allt vad vett, sans och normal intelligens innebär.
Shame on you.

/ Rickard

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck * �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).