[SKRIVA] Re: SV: SV: Re: Saga Torstensson

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 7 Oct 2013 00:05:17 +0200

Den 6 oktober 2013 22:20 skrev Per Olaisen <per@xxxxxxxxxx>:
> Och kolla in det här:
> http://morkersdottir.com/2013/03/02/det-kom-ett-brev/ Vem tackar nej till
> (kanske) 100.000? För inte vågar väl förlaget hitta på det där om
> stipendiet, det går ju att kolla med Bonniers?

Jag är inte riktigt imponerad av förlagets hemlighetsmakeri och mystiska
dimmor. Dessa 100 000 måste väl beskattas, och om man har en god kundkrets
och tjänar 70-100 kr per såld bok är man snart uppe i summan (deras
inbundna och häftade böcker kostar 140-180 kr). Om det skulle innebära att
avslöja författaridentiteten om någon mottar stipendiet faller ju hela
reklamgrejen.