[SKRIVA] SV: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Behöver hjälp att hitta svenska författare som skrivit om tidsresor

  • From: "Pebbles Karlsson Ambrose" <pebbles@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 4 Dec 2012 21:12:10 +0100

I romanen Udda verklighet av Nene Ormes så finns en person som lever i flera
århundraden/samtidigt i flera tidsåldrar. Lite svårt att förklara. För att
hitta den här personen behöver man en sorts lots som hjälper en att göra
någonting som kan liknas vid en tidsresa. Boken är en fantasy som utspelar
sig i Malmös undre värld i nutid, men med lotsens hjälp (lotsen ser ut som
en liten flicka med olika "nycklar" till tid och plats på andra ställen) kan
man komma till ett Malmö förr i tiden. Jag vet inte om det är det ni tänker
er som tidsresa - eller är det mer en manick som man kan färdas i som ni
letar efter?

Pebbles