[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Vem blir först att recensera ebok?

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 11 Feb 2010 17:27:56 +0100

From: olof.bjarnason@xxxxxxxxx
> Jag spanade in adlibris och bokus e-böcker lite smått. Bebook (Letto)
> verkar mera prisvärd och tycker jag ser bättre ut.
> Vem blir först på listan att recensera någon av alternativen ;)
  Jag har av och till skrivit om E-läsplattor, men jag kan förstås inte
recensera dem utan att ha tillgång till dem.
  Men om jag får ge min allmänna bedömning, tror jag att man kan få något både
mer prisvärt och användbart om man väntar i något år eller litet mer med att
skaffa en läsplatta. Jag har läst en hel del om ämnet (tidningsartiklar, på
nätet, m m). Ett skäl att vänta är också att få barnsjukdomar utrotade och få
en koll på vilka format (filformat etc) som verkar bli viktigast.
  Jag tycker att man bör satsa på en läsplatta som är litet mer än bara
textvisare. Plattan bör kunna spela upp mp3-filer, videofilmer m m också - en
mediaspelare helt enkelt. FUnnes en inbyggd webläsare är det ett extra plus.
Ipad från Apple har en del av detta, men är litet dyr och tycks vara
underbestyckad på annat sätt.
  Jag skulle för min del vilja ha något som är så litet inlåst i andras system
som möjligt. Från t ex Amazons platta kan man bara köpa böcker från Amazon.
  Man skall inte underskatta behovet av lång batteritid. Inbyggt WiFi och/eller
3G är bra.
  Fast den som faktiskt börjat använda E-boksläsplattor har säkert intressanta
och relevanta synpunkter.

Hitta kärleken!
http://dejting.se.msn.com/channel/index.aspx?trackingid=1002952-----