[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Vilse på Parnassens höjder

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 11 Mar 2014 16:28:53 +0100

Den 11 mars 2014 14:26 skrev Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
>   Jag skall inte utesluta att Ågren/Westblom skrev det, och de var absolut
> kompisar till JHH och att de skrev sådant är klarlagt.

Det kan säkert stämma, men jag frågar efter mer exakta uppgifter och inte
bara antaganden; det kan till och med hända att denna roman nämns i det
Gafiac-nummer som jag pratar om. Själv gjorde jag mig av med mitt
fanzinebibliotek när jag flyttade utomlands ett år 2010, och kan inte
kontrollera.

Den sexuella revolutionen är för övrigt på god väg att göras om intet i
Sverige av våra kära feminister; och eftersom sexskildringar är mer
förekommande och lättare att hitta nu är någonsin så resulterar det förstås
i ett hyckleri som överträffar till och med det viktorianska 1800-talet.
Och detta är till yttermera visso absolut jättefalskt att påstå -- enligt
feminister själva.

(Se där problemet med att ta sig rätten att döma i egen sak; det finns
inget större jäv än hos den som dömer och bedömer sig själv. Det är
förmodligen också därför som självbedrägeriet är den vanligaste lögnen av
alla.)