[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] [SKRIVA] När Nordkorea kollapsar...

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 08 May 2014 10:09:14 -0700

---- On Thu, 08 May 2014 05:39:42 -0700 Stewe Lundin<stewe.lundin@xxxxxxxxx>
wrote ----
 > Det måste vara skönt att vara allvetande och ha koll på precis allt i det
 > du uttalar dig i

Jag uttalar mig bara i ämnen där jag vet att jag har bra koll, och ja -- jag är
ganska allmänbildad... Ibland har jag dock fel, som när jag för några veckor
sedan hävdade att bara kol-och-vatten-baserat liv tycks vara möjligt, och att
man därmed borde få ett befrepp om hur annorlunda utomjordiskt liv kan vara
bara genom att studera hur olikartat det kan vara på Jorden. Men vattnet i
kombination med kol tycks kunna bytas ut mot andra kemikalier, och då får man
helt plötsligt helt andra möjligheter.

Så jag hade fel och det är bara att erkänna; och följ exemplet, kära Stewe (och
Ahrvid). Det viktiga är att saker och ting blir rätt i slutändan, men sådant
sker inte i en diskussion där deltagare anser att personlig stolthet och
prestige är det enda som gäller.

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).