[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Lite ny skräck i hyllan

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 4 Feb 2014 10:18:51 +0100

Den 4 februari 2014 06:20 skrev Stewe Lundin <stewe.lundin@xxxxxxxxx>:
> Fast är inte språket under en konstant förändring?

Det innebär givetvis inte att alla förändringar är av godo. Överhuvudtaget
ger boken intryck av att vara en amatörprodukt. Vadå "Skräcknoveller av
fruktan" (som det står på omslaget)? Det är inte bara ännu en anglicism,
utan en tautologi som heter duga.

Och du Stewe, jag vet att du läser detta. Du har hycklat dig löjlig om att
du inte läser mina kommentarer, men där har du blivit avslöjad med råge. Så
det enda som återstår är det som borde varit självklart för dig och din
kompiskompis Fabian Norlin från början: kommentera seriöst och intelligent,
och inte med skitkastning och tramsiga mobbingsförsök bara för att någon
annan talar ärligt och i klartext.