[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] FW: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Varför tog Malik Bendjellou sitt liv?

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 19 May 2014 22:28:39 +0000

> [...]
> From: info@xxxxxxxxxxxx
> To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
> Subject: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] FW: [SKRIVA] Re:
> [SKRIVA] Varför tog Malik Bendjellou sitt liv?
>

> ---- On Mon, 19 May 2014 14:26:29 -0700 pia lindestrand  wrote ----

> Så om jag väljer utsnitt av verkligheten efter behag, och fogar samman dem i
> en dokumentär som på fullt allvar försöker visa att Winston Churchill
> egentligen var en överstepräst i antikens Egypten och konspirerade med
> Kleopatra, så ska det respekteras som en jättebra och jätteviktig dokumentär

Mm, och här gör sig den här människan "betydligt mer korkad än han är" (?)
eller också är han just så korkad. Annars skulle han kanske förstå begreppet
redigering och att det inte betyder att foga samman "utsnitt av verkligheten
efter behag" (i betydelsen förvränga verkligheten).

> Jojo. Idiotdiskussioner kan vara underhållande, men blir i längden bara
> irriterande. Så nu går jag och spyr. Fy fan vilken intellektuell skit man
> måste traggla sig igenom, speciellt på denna lista. Människor gör sig
> ständigtbetydligt mer korkade än de verkligen är.
>
> -- Rickard

Fint att spyendet för en gångs skull inte sker på listan i form av diverse
invektiv och nedsättande uttryck.