[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Pojkar allt sämre i skolan

  • From: "Robert Andersson" <70264andersson@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 21 Aug 2013 14:39:56 +0200

From: "Zenzat" <zenzat@xxxxxxxxx>
> Samma sak händer i Tunisien där flickorna är bra i skolan och går vidare
> till universitetsstudier
> samtidigt som pojkarna går arbetslösa. kanske är det som Isaac Asimov sa att
> män är en sämre variant av kvinnor?

Han var ju ganska mycket för logik, och tja...

En kvinna kan göra allt som en man kan göra, men en man kan inte göra allt som
en kvinna kan göra. (Föda barn).

Så det verkar ju inte helt taget ur luften. I äldre samhällen verkar det som om
fertila kvinnor faktiskt kan vara den största
rikedomen. En brist där leder ju till samhällets undergång.

Tror killar överlag har mycket sämre självdisciplin än tjejer. Och att
hormonerna spökar... I tider när alla förväntas vara
superindividualister och klara sig helt och hållet själva utan något stöd från
lärare och skolplan, då tror jag unga killar kan
ligga ganska risigt till. De behöver nog avsevärt mer stöd. Men som sagt var...
Rimmar illa med den högerpolitiska tanken att alla
själva ska ha ansvar för sig själva. Om skolan ska ta ett ansvar så är det ju
inte lika superfritt längre.

/R