[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Pojkar allt sämre i skolan

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 21 Aug 2013 21:11:50 +0200

Den 21 augusti 2013 20:39 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Robert A:
> Det kan det ligga en del i. Ett samhälles befolkningskurva hänger
> *mer* på hur många fertila kvinnor som finns än dito män.

Robban A mumlar bara om den gamla önskedrömmen om ett ursprungligt
matriarkat, vilket skulle indikeras av ett fåtal fynd av statyer som
tolkats som fertilitetsgudinnor ("Venus från Willendorf" är den mest
kända). Men dyrkan av både manlig och kvinnlig fertilitet och
föreställningen om Moder Jord har funnits under mänsklighetens hela
historia och är inget tecken på matriarkat.

Jag ger mig inte in på någon blahadiskussion med Robert, eftersom han
tar minsta möjlighet att kasta skit. En sådan tjurskalle som han går
fortfarande 0mkring och grämer sig över några rader i en recension jag
skrev av Mitrania för 7-8 år sedan, och som han dessutom (i vanlig
ordning) missförstod katastrofalt.