[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Grattis, svensk pop, på födelsedagen!

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 6 Apr 2014 23:44:03 +0200

Den 6 april 2014 23:28 skrev Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
>   Världen är liten. Men jag misstänker nästan att Roger Wallis redan på
> 70-talet måste ha bott i Stockholm. Han och en Kim Loughran gjorde
> utlandsradions roliga "The Radio Sweden Saturday Show" (sändes på FM-bandet
> i Sthlm) som jag troget lyssnade på under flera år på 70-talet. Undrar om
> han kunde köra denna ganska intensiva show via pendling från Vetlanda?
> (Utlandsradion låg i radiohuset vid Gärdet.) Det VET jag förstås inte, och
> det spelar egentligen ingen roll. (Däremot hade vi ju Lars-Göran Frisk som
> körde gamla stenkakor i "Skivor från Vetlanda" i många år, från Vetlanda.
> [...]

Så sent som 2008 bodde han under under sommar och jul i Vetlanda, och
resten av året på Lidingö, enligt denna artikel:
http://computersweden.idg.se/2.2683/1.149367 Bara några få mil från
Vetlanda ligger sedan Sävsjö där Svenne och Lotta bor sedan 70-talet,
delvis eftersom det var strategiskt bekvämt när de turnerade. Det kan ju
hända att Roger Wallis hamnade i krokarna av samma skäl.