[SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Världen går under igen -- eller inte

  • From: "Robert Andersson" <70264andersson@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 11 Nov 2013 01:34:26 +0100

From: "Ahrvid Engholm" <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
>  Men Filippinerna hör till tredje världen och har sämre infrastruktur. Sämre
> hus, sämre förmåga att evakuera, sämre varningsystem,
> färre stormskyddsrum, osv. Skador och dödsfall är att beklaga, men desto
> större skäl att satsa på ekonomisk tillväxt så att
> landets infrastruktur kan förbättras och skadorna
> begränsas.

87 ms. Den kraftigaste orkanen någonsin står det... Vet inte riktigt vad den
vindstyrkan innebär (gudrun hade 32), men tippar på att
ett sånt oväder skulle orsaka en otrolig förödelse var det än inträffade. Såna
oväder tror jag inte ekonomisk tillväxt kan stoppa.
Dessutom var de ju förberedda och hade typ evakuerat och stängt skolor som jag
fattar det...

/R