[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Härjedalen utan bokhandel

  • From: "Anders Lindberg" <anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 16 Oct 2008 11:36:09 -0500

From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx"
>Jag har ett annat tips: det kan ju vara bra att döpa en bokhandel till något
>på..."bokhandel". Döper man sin *bokhandel* till Foto & Fritid,
>kommer det inga
>kunder in som söker böcker - de letar förstås efter foto- och
>fritidsutrustning. Kan det vara så enkelt som en fatal feldöpning som knäckt
>Härjedalens sista bokhandel?
>Annars kunde man döpa Gunnarssons Ostbutik till Josefssons Antik (gammal
>ost?). Eller Bengtsfors Cykelaffär till Smygehuks Specerier (fel geografi t o
>m!).

Nej, det verkar inte så smart att döpa en bokhandel till Sport & Fritid.

"Jag undrar varför ingen kommer och köper böcker... Hm, står det Bokhandel på
skylten... Nej, det gör det inte! Ah, där har vi förklaringen till att så många
kommer in och frågar efter fiskespön."

Å andra sidan är förlusten begränsad, så böcker numera kan köpas över nätet.
Härjedalen har väl dessutom fortfarande bibliotek? (Enligt vad jag vet skall
det finnas minst ett bibliotek i varje kommun.)

/A.L.

Ps. Ja, ja. Jag FUNDERAR på en novell. Till pågående novelltävling alltså. Men
det är svårt att kmma på en rolig idé. Någon som har en idé till salu?

anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx

--
Be Yourself @ mail.com!
Choose From 200+ Email Addresses