[SKRIVA] Re: Tidskapseltest

  • From: "Anders Lindberg" <anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 16 Oct 2008 11:30:54 -0500

From: "Göran Ivarsson"
>Synd bara att tjänsten bara funkar åt ena hållet.

Säg inte det. Jag skriver det här år 2011...

Finanskrisen bara blev värre och värre (kan jag säga med dagens perspektiv).
Börserna föll till UNDER noll. Vilket betydde att de gav en pengar när man
köpte aktier (mot att man måste ge andra pengar när man köpte).

Det betydde förstås att det blev väldigt populärt att handla på börsen. Så
börserna började stiga igen. Men tyvärr blev det bara arbetslöshet av det. För
vem ville jobba, när man kunde köpa aktier och samtidigt FÅ pengar alldeles
gratis.

Och här år 2011 har förresten Volvo och Saab slagits ihop, till Salvo.

Men nu måste jag sluta, för inlandsisen kommer krypande. Den finns just nu
utanför fönstret. Greenpeace hade fel. Det blev inte varmare - det blev
kallare, MYCKET kallare.

/A.L.

/A.L.

anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx