[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Främsta naziexperten fördömer också bokcafeet

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 29 Apr 2013 21:47:35 +0200

Rickard:
> Därtill kommer att vi lever i ett land där extremvänstern är en stor
> blind fläck på samhällsdebattens karta -- man förstår inte att ta
> deras våldsretorik och andra extremistiska uttryck riktigt på allvar.
  Jag vill bara inskjuta att Anna-Lena Lodenius faktiskt tar vänsterextrema
gatuupplopp m m på allvar, och tydligt fördömer dem, liksom "bokcafeet" i
Jönköping. Såvitt jag vet ligger A-L L litet till vänster på skalan (inte
extremt så) men har i alla fall i t ex Gatans parlament kartlagt hur
vänsterextrema som AFA gör gatan osäker - och gillar det inte alls. Det länder
henne heder. Anna-Lena, som jag känner, är faktiskt djäkligt juste. Faktum är
att jag tycker att alla oavsett om de håller med mig eller ej, som det går att
umgås och snacka med och där ord är "vapnet", förtjänar all respekt.
  Det är när det går till extrema uttryckssätt man blir (milt sagt) djupt
skeptisk.

www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)