[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Främsta naziexperten fördömer också bokcafeet

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 30 Apr 2013 01:18:33 +0200

Den 29 april 2013 21:47 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
>   Jag vill bara inskjuta att Anna-Lena Lodenius faktiskt tar
> vänsterextrema gatuupplopp m m på allvar, och tydligt fördömer dem,
> liksom "bokcafeet" i Jönköping. Såvitt jag vet ligger A-L L litet till
> vänster på skalan (inte extremt så) men har i alla fall i t ex Gatans
> parlament kartlagt hur vänsterextrema som AFA gör gatan osäker
> - och gillar det inte alls. Det länder henne heder.

Du poängterade det i huvudinlägget. I övrigt måste det ha varit hon
som var på Sunkit en kväll i vårt sällskap?

Jag växte upp med fyrtiotalisternas vänsterradikalism och dito
propaganda som något självklart man andades genom tv, tidningar,
böcker och skolan, och det är först i vuxen ålder jag började se och
förstå klart vad det handlade om -- och kände mig grundlurad. Som
exempel: det är jag som kommer från arbetarklass och vet vad det
innebär, inte dessa gormande vänsterradikaler som i allmänhet kommer
från medelklass i ett förlängt föräldrauppror. Det finns en anledning
till att mina föräldrar, min släkt och deras bekanta på sin höjd
röstat på (S) och ofta på (M), och hånskrattat åt 68-rörelsens
representanter: Därför att de av egen erfarenhet genomskådat den
uppblåsta och bigotta retoriken. Det är bara i sin retorik de påstår
sig själva tala för arbetare och underklass, i verkligheten har de
inte mycket med varandra att göra.