[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Aprilskämt om Mars?

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 24 Apr 2013 12:01:57 +0200

Rickard:
> Nåväl, nu var jag onödigt negativ, det finns ju också bra tv, och
> svenska UR har till och med visat en bra dokusåpa (några naturvetare
> som sattes att klara sig på bara sina vetenskapliga och tekniska
> kunskaper på en öde ö, minns inte programmets namn). Man kan ge
> projektet en bra chans.
  Du syftar nog på programmet "Rough Science" från BBC, som gått på
Kunskapskanalen. Men det handlade inte om att de skulle överleva, utan om att
de med de begränsade resurser som fanns på ön skulle bygga apparater eller lösa
vetenskapliga uppgifter.
  Det här marsprojektet är jag lätt skeptisk tlll.Jag tror att det är ganska
mycket ny teknologi som måste nyutvecklas för att människorna skall ha en chans
att överleva på Mars. Bara det att bygga bubbelhus som de skall odla i...
Massor av saker kan gå fel, så alla viktiga funktioner måste ha dubbla eller
trippla backuper.

www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)