[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Ang pseud "Ove Ridé"

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 11 Jun 2008 13:34:37 +0200 (CEST)

Från: nitro2k01@xxxxxxxxx
>1) Om du nu var så säker på att detta "tekniska sabotage" att skapa en
>"falsk blog" var utfört av mig, varför mailade du inte mig och bad mig
>sluta med det?
  Du känner inte mig (trots att du mailar andra med kränkande påståenden om
undertecknad; det vare allom känt att att pseud "OR" öht inte vet något om
mig). Det skulle aldrig falla mig in att börja dividera och meckla med någon
som angriper någon i lönndom (vilket det är att starta en falsk blog i dennes
namn).

>2) Du skriver "i SKRIVA-medlemmars namn", i plural. Vem, förutom dig
>själv anklagar du mig för att ha blogförfalskat?
  Det är en s k generalisering. Har du gjort det en gång kan du göra det flera
gånger.

>Det ska komma från kungen av felciteringar...
  Vilka "felciteringar" då? Tvärtom anstränger jag mig alltid för att citera
rätt.

>Och dessutom är det ju dokumenterat att du under det senaste året har
>använt påhittade karaktärer
  Den enda för vilket något sådant är dokumenterat är du.

>Icke sa nicke Det kan man visst rå på. Du får det att låta som en
>slump att postningen gått ner så fatalt på SKRIVA.
  Det är delvis slump. Nu verkar postadet f ö gå upp igen.
  På en E-postlista av mellanstorlek finns alltid en stark slumpfaktor rörande
antal postningar. Det beror på att 90-95% av alla på en lista tenderar att vara
inaktiva. Om listan har 100 medlemmar, betyder det att alla postningar görs av
5-10 pers. Det är ett för litet antal för att postarnas genomsnittliga
"dagsform" eller vad det är som gör att de skriver, skall kunna generera några
förutsägbara, jämna kurvor.
  Sedan kan iofs dessa slumpfaktorer överlagras andra faktorer. Men en rejäl
dos slump finns det alltid om man talar om händelser som genereras spontant av
en handfull människor.

>* Om du ständigt har en "jag-vet-bäst"-attityd kring saker som miljö
  Det låter snarare som beskrivning av en effektiv debattör.

>* Om du tar varje chans att nämna det påstådda fanfond-fusket som
>hände för 20 år sedan
  Nej, men däremot gör jag det om frågan *aktualiseras*. Vilket skett ibland
den senaste tiden.
  Och det är inget "påstått" bedrägeri i fanfonden SEFF. Det är ett
dokumenterat dylikt. Vi vet exakt hur det gick till och de förfalskade
röstsedlarna har tagits fram och även publicerats.

>* Om du flyttar din lista på ett sådant att folk upplever att de har
>blivit uppskrivna på en helt ny lista
  SKRIVA har flyttat ett par gånger tidigare. Vilken hosten är spelar mindre
roll, faktiskt, bara driften är sådan att SKRIVA:s funktioner kvarstår.
  Tyvärr är det fallet att om personer som läst FAQ:en och förlitat sig på att
SKRIVA såsom dess egna regler säger är omodererad, vaknar upp och en dag
plötsligt finner att någon helt utan behörighet försöker införa sådant - DÅ
inte bara "upplever" man att det är en annan lista, det ÄR en annan lista.
SKRIVA följer sina regler och svarar till skydd för dem.

> Låt oss jämföra SKRIVA med
  Din s k genomgång är osann.

>Beror det månne på saker du "inte kan rå på", eller beror på ditt eget
  Listaktiviteter beror i hög grad på slumpfaktorer; se ovan. Man kan främja
att folk postar, men man kan knappast diktera det (och det är inte heller
önskvärt).

>beteende, Ahrvid?
  Ledsen att göra dig besviken, men det är svårt att se något klandervärt i
att stå för sina ord och främja det som är rätt.

>Ja, det är rätta takter. Rapportera meningsmotståndare till pappa polis.
  Och att sprida skit om folk bakom deras ryggar är "rätta takter" tycker du?

>Var det inte du som för ett tag sedan förespråkade att privat
>kommunikation inte ska spridas till andra, ens privat?
  Vad jag fått veta eller i vilken form har du ingen aning om.
  Vad jag i något tidigare sammanhang sade att privata mail inte fick
*citeras* i öppna fora. Sådan är Internets kutym, faktiskt. Men det finns inget
hinder mot att någon refererar vad andra sagt, eller att man citerar privat.

Bara en liten undran: om du hr "Ove Ridé" hatar SKRIVA så mycket, varför drar
du inte bara iväg någon annan stans, någon liten sandlåda där du kan leka med
likasinnade, och lämnar oss ifred? Varför i all världen skulle det vara så
intressant att hänga i ett sällskap man avskyr, ett sällskap du dessutom anser
vara ointressant?