[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Ang pseud "Ove Ridé"

  • From: "Ove Ridé" <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 11 Jun 2008 15:00:36 +0200

On 11/06/2008, ahrvid@xxxxxxxxxxxx <ahrvid@xxxxxxxxxxxx> wrote:
>  >Det ska komma från kungen av felciteringar...
>
>   Vilka "felciteringar" då? Tvärtom anstränger jag mig alltid för att citera
>  rätt.
Haha, snarare "vrida rätt" som du kallar det.
Du har till och med haft vänligheten att göra det i detta senaste mail.

>  >* Om du ständigt har en "jag-vet-bäst"-attityd kring saker som miljö
>
>   Det låter snarare som beskrivning av en effektiv debattör.
Felcitering #1: Här utelämnade du en viktig bit information, nämligen
"är beredd att tjafsa in absurdum om dessa saker och utse dig själv
som diskussionens vinnare så fort folk inte orkar tjafsa"

>  >* Om du tar varje chans att nämna det påstådda fanfond-fusket som
>  >hände för 20 år sedan
>   Nej, men däremot gör jag det om frågan *aktualiseras*. Vilket skett ibland
>  den senaste tiden.
Felcitering #2: Här klippte du bort min huvudpoäng, att få eller ingen
utom du faktiskt bryr sig om detta verkliga eller påstådda fusk att
folk tom blir irriterade över det. På det viset så slapp du besvara
det som faktiskt var min poäng.

>  > Låt oss jämföra SKRIVA med
>   Din s k genomgång är osann.
Felcitering #3: Låt oss jämföra det med vad? För en ny medlem kan det
bli väldigt förvirrande att läsa sådana upphackade meningar.
Det är knappast att citera rätt. Alls.
Dessutom klippte du bort själva jämförelsen och kallade den osann utan
motivering.

Eller mer generellt, du klipper bort en stor del av det du citerar för
att framställa det som att den du citerar ställde en annan fråga/la
fram en annan tes än vad som faktiskt avsågs. Sedan svarar du på din
egen konstruerade tes.

Tre exempel på felciteringar, bara i ditt senaste mail. Tack, Ahrvid,
för att jag inte ens behövde gräva i arkivet.

>  >Och dessutom är det ju dokumenterat att du under det senaste året har
>  >använt påhittade karaktärer
>   Den enda för vilket något sådant är dokumenterat är du.
Jag kan påpeka att jag har skickat *alla* mina mail till listorna
Korkek och SKRIVA från samma adress, och ofta annonserat mina
namn-byten på listorna. Man ska vara jädra dum, ouppmärksam eller
tekniskt okunnig för att missuppfatta var mina mail kommer från.
Och desto viktigare, jag använder inte flera olika namn *samtidigt*
och svarar på min egna mail för att förstärka mina åsikter.

>   Listaktiviteter beror i hög grad på slumpfaktorer; se ovan. Man kan främja
>  att folk postar, men man kan knappast diktera det (och det är inte heller
>  önskvärt).
Nej, men däremot går det enkelt att skrämma bort folk om man vill det.
Och eftersom de flesta skrivaiter mest är aktiva på Korkek numera så
verkar du ju också ha lyckats med det.
Den som vill uppleva hur SKRIVA var förr kan ju gå med på Korkek.

>   Vad jag fått veta eller i vilken form har du ingen aning om.
Jo, en liten aning har jag. Du sa själv att "en vänlig själ" skickade
mitt privata mail vidare till dig. Jag vet vilka personer jag har
skickat det mailet till, och om det inte har varit på drift så är det
en av dessa "vänliga själar" som har vidarebefordrat det.

>  Bara en liten undran: om du hr "Ove Ridé" hatar SKRIVA så mycket, varför drar
>  du inte bara iväg någon annan stans, någon liten sandlåda där du kan leka med
>  likasinnade, och lämnar oss ifred? Varför i all världen skulle det vara så
>  intressant att hänga i ett sällskap man avskyr, ett sällskap du dessutom
> anser
>  vara ointressant?
Jag svarar med dina egna ord:

>   Ledsen att göra dig besviken, men det är svårt att se något klandervärt i
>  att stå för sina ord och främja det som är rätt.

/Ove

-----BEGIN 2ROT13 MESSAGE-----
Low Bitrate Netlabel: <http://flb.gg8.se/>
Blog:
<http://gameboygenius.8bitcollective.com/>
SKRIVA på Lysator. Ditt Ahrvid-fria alternativ:
Sätt på ett par flipflops, vippa på rumpan
och gör det här till en minnesvärd sommar!
-----END 2ROT13 MESSAGE-----