[SKRIVA] RE: [SKRIVA] 3D-skrivare på Kjell & Co

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 1 Oct 2013 22:41:57 +0200

Fabbe:
> Kjell & Co har börjat sälja 3D-skrivare (eller åtminstone en byggsats till
> en sådan). Det lär väl inte bli årets julklapp direkt, men det kan vara
> början av en revolution vi ser här. Det beror på hur framtida versioner
> kommer att utvecklas tekniskt, och därmed hur kostnaderna för att skriva
> ut i metall kommer att vara.                                  Tro't eller ej.
>  Men i går var jag på ett föredrag som till säkert 1/3 handlade om
> 3D-skrivare! Ett föredrag av en professor Howard Aldrich arrangerat av ESBRI
> (en organisation för företagande och entreprenörskap). Han pratade om
> [...]
--Ahrvid
Ps. Nej, ESBRI-föredraget stod inte i min postade kalender. Jag skriver inte
allt där, utan a) saker inom sf/f/h, b) allmänna  kultur- eller
vetenskapsgrejor, c) annat jag tror kan intressera, men där blir det smalare.
Vem som helst kan gå på ESBRI (googla fram programmet bara) men det hamnade
utanför vad kalendern kunde motivera. På måndagen gick jag också på ett
föredrag på tankesmedjan Fores, om bankkrisen och EU (också utanför postad
kalender). Idag var jag på ett seminarium om "smarta elnät" på
Ingenjörsvetenskapsakademin (också utanför vad jag bedömer relevant för miná
kalenderpostningar), men då det slutade litet tidigare än jag trott hann jag
faktiskt med SLUTET på Rönnells grej om rännstennskultur (och DET var med i
kalendern! - ganska kul, men det blir ingen rapport; jag skriver bara "rapport"
från en mindre del av events jag bevistar).
http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även AE i nya
E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /