[SKRIVA] Re: [SKRIVA] 100 årsjubileum

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 08 Jul 2014 11:16:58 -0700

---- On Tue, 08 Jul 2014 03:28:46 -0700 Ahrvid  wrote ----

> Ang alla uppgifter om homoförhållanden som V Gurra skall ha
> haft får jag säga som Per Albin Hansson yttrade (ungefärligt
> citerat): "Om det skulle stämma, är det krut i gubben...".
> Många av uppgifterna kommer från när han var 70-80 år
> (han blev över 90) och redan det gör påståenden om mer
> "handfasta" förhållanden en smula orealistiska. Jag misstänker
> snarare att gubben i mer platonisk mening gillade att ha
> pojkar och unga män omkring sig.

Det var någon jurist som gjorde yttrandet i samband med Haijby-affären. Och
bara idioter resonerar som så: Eftersom de flesta men inte alla manliga
80-90-åringar är mer eller mindre impotenta, så tar vi för givet att V Gurra
var det... Det finns ingen som helst logik i det.

> Det har alltid kommit en rad påståenden om V Gurra, men aldrig
> några konkreta uppgifter. Inte ens i Haijbyaffären (som är den
> mest kända) finns särskilt mycket konkret och Haijby verkar
> ha varit en rumlare och mytoman. Visst kan det vara sant, men
> det finns inte mycket uppgifter till stöd.

Det är inte några icke-konkreta uppgifter om att kungahuset i samarbete med
högsta polischefen valde att betala Kurt Haijby utpressningspengar för att
hålla tyst. Det är också helt konkret att V-Gurra efterhand utnyttjade sina
nazistiska kontakter och med polischefens medhjälp lyckades placera Kurt Haijby
i nazistiskt koncentrationsläger bara för att man skulle bli av med honom. Det
var en riktigt maffig och bisarr skandal, som fick sin förlängning i en
rättsröta i paritet med Quick-skandalen.

Men detta går givetvis inte heller att diskutera med Ahrvid, eftersom han på
äldre dar blivit rojalistfrälst -- vilket innebär att Ahrvidponken i vanlig
ordning ger fullständigt fan i allt som är sant, rätt och riktigt och låter
ändamålet helga medlen. Låtsas som ingenting, och ljug, hyckla och förvräng så
gott det går. Adelns adel -- kungahuset -- är tipptopp och värt allt
rövslickeri, hur mycket de än gör bort sig! Man behöver ju bara blunda och
hålla för näsan, så varken ser man vad som händer eller känner stanken.

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).