[SKRIVA] Pseudonym-Puttes tekniska sabotage stoppas

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 28 Aug 2011 03:14:01 +0200

Jag har bestämt att Pseudonym-Puttes trams skall stoppas enligt principen att
tekniska sabotageförsök får stoppas på SKRIVA. Det vilar bl a på reaktionen på
Pseudonym-Puttes tidigare försök att starta en falsk blog i mitt namn, som i
mars 2008 - vilka låga nivåer karln kan sjunka till! - bl a kommenterades med:

>Att starta en falsk hemsida är inte tekniskt sabotage (påstod karln)
  Det är sabotage och det utförs med tekniska medel. Effekten av sabotaget
blir också tekniskt, i fallet en falsk hemsida handlar det om att placera ut
falsk information (bitar och bytes som ligger någonstans på en hårddisk,
förmedlas via Internet, accessas via datorer - mer tekniskt än så är det svårt
att få det!).
>Att starta en falsk blog är lika mycket "tekniskt sabotage" som det är
>"teknisk nazism" att starta en nazistisk hemsida.
  Jag skulle kalla det teknisk nazism.

SKRIVA har alltid varit emot försök till tekniskt sabotage. Tydligast framgår
det genom att listan alltid förbjudit bifogade filer, med sabotageförbjudsyftet
som argument. Att som Pseudonym-Putte oavbrutet och i stor mängd felposta
inlägg från helt ANDRA listor utgör också ett försök till tekniskt sabotage.
Det har inget debattsyfte (ev debatt hör till ursprungslistan) utan handlar
bara om att överbelasta SKRIVA med inlägg för att ge ett intryck av att man
inte skall vara med på listan. Inte sällan anförs i samband därmed påståenden
om att SKRIVA är skit och dåligt och att man bör hoppa av listan.
Sabotageförsök m a o.
  De flesta på SKRIVA begriper förstås de tekniska (avsiktliga felpostningar)
sabotageförsökens syfte. Sabotera. Tråka ut folk. Många har filtrerat bort
sabotageförsöken. (Pseudonym-Puttes sabotageförsök inriktas t o m på att
angripa anvisningar om hur man blir kvitt skiten! Det bara stadfäster den
tekniska sabotageavsikten.)
  Sabotageförsöken har dock nu nått en helt ny, sinister nivå och då måste man
agera. IP-numret för min nätaccess utsätts för DDOS-attacker (denial of access)
och jag får då förstås byta IP-nummer. Man kan fundera på hur djäkla lågt folk
kan sjunka. Man har inga argument *alls* när allt man hittar på är eländiga
felpostningspåhopp och andra tekniska angrepp!
  Den som har ärliga och hållbara argument i frågan om att Anders Bellis i
fanfonden SEFF bedrev grovt bedrägeri och stal alla pengar, skulle ju kunna
framföra dem - men vad vi ser är en räcka lögnaktiga personangrepp och tekniska
systemangrepp, inkl att överflöda listan med med felpostat skit.
  Med argumentet att detta utgör teknisk sabotage, ett argument som - se ovan -
är etablerat på SKRIVA kommer det sålunda fr o m nu att stoppas. Då
Pseudonym-Putte är en tvättäkta fanatiker utan moraliska skrupler ö h t kommer
han förstås att hitta på nya pseudonymer och bråka och försöka hitta på nya
tekniska obstruktioner. Men jag får väl försökas motverka det så gott det går,
då SKRIVA från början tydligt deklarerat (och jag har bara varit ovanligt mesig
tills nu) att tekniska sabotageförsök skall avvisas.
  Att oavbrutet skitposta i storleksordningen TRE skitmail för något sidomail
från mig som hör hemma på en annan lista men inte SKRIVA, och dessutom försöka
blockera listaadministratorns mailaccess, uppfyller med råge kriterieiet för
*tekniska* sabotageförsök.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / YXSKAFTBUD,
GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)