[SKRIVA] RE: Posta själv om fantastik! [SKRIVA] (var: Fantastiska Diversekalendern)

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 4 Apr 2015 09:08:35 +0200

Rippe:

Nå det är ahrvids lista och om han inte vill att listan ska handla om
skrivande så är det upp till honom. Vad berghorn beträffar borde du ge
ut dina memoarer, där kan du redogöra för hur illa behandlad du blivit
genom livets olika skeden, det tråkiga är att du var lika jävla hatisk och
bitter redan på
förläggartiden men då var det din plattform. Denna listan är inte, eller
borde inte få vara din plattform. Punkt!<<
SKRIVA står alltid till förfogande för inlägg om skrivande och fantastik.
Envar får gärna dra sitt strå till stacken för att skriva om slikt (istället
för att sitta och vänta på att andra skall göra det!). Jag postar själv
dagligen kring skrivande och fantastik.
Moderering är dåligt (det brukar luta åt censur av åsikter man ogillar och
det är oacceptabelt) men var och en kan ju moderera själv - genom att hoppa
över sådant som inte intresserar en!
Och apropå fantastik. Tant Astrid skrev sådant och fick ett pris uppkalat
efter sig. Här min rapport om hennes minnespris, som postat på siten Europa SF,
något utökad från den version som tidigare gått på listan och med bilder från
utlysandet:
http://scifiportal.eu/the-astrid-lindgren-memorial-award-ahrvid-engholm-sweden/

--Ahrvid

Ps. Så, alla, SKRIVA något om skrivande, fantastik eller liknande. (Själv
tycker jag att rymden hör ganska mycket till sf-genren, så jag brukar posta
rymdnyheter också.)

/Omposdtning, pga felläst header under mailtransporten vilket ibland ger
skräptecken./

E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /

SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan