[SKRIVA] Posta från aboadressen!

  • From: "Ahrvid Engholm" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 12 Feb 2008 14:32:22 +0100

Jag såsom "moderator" (vilket är rent administrativt; SKRIVA är och förblir omodererad) får ibland inlägg som listroboten stoppat från att gå ut på listan. I de flesta fall är det ren spam sänt av en spam-robot, men ibland är det "legitima" postningar. Det finns en procedur för att "godkänna" legitima postningar som listroboten stoppat, men den verkar inte funka så bra. Så jag återpostade nyligen ett inlägg manuellt. Det är viktigt att komma ihåg att SKRIVA:s listrobot godkänner bara postningar som görs från den E-adress du står abonnerad på. Det är vanligt att folk byter E-adresser, och då kan man t ex forwarda all mail från en gammal adress till en ny. Men när man postar till en E-postlista från den nya adressen kanske ens postningar inte godkänns. Tänk på det. Lösning: 1) Posta från gamla adressen, 2) eller abonnera från den nya (har du en forward får du fimpa den gamla, annars får du dubbla postningar). Jag kan inte lova att manuellt forwarda alla postningar som stoppas av listroboten.

  OK?

ahrvid@xxxxxxxxxxxx/ahrvid@xxxxxxxxxxx/tel 073-68622[53+mercersdag]
Pangram för 29 sv bokstäver: Yxskaftbud, ge vår wczonmö iqhjälp!
Gå med på SKRIVA! http://www.skriva.bravewriting.com
grundad 1997 * Info http://www.skriva.bravewriting.com eller skriva- request@xxxxxxxxxxxxx för listkommandon (ex subject: subscribe).