[SKRIVA] Re: Ny idiot-oppurtunistisk debattbok på gång

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 26 Oct 2013 23:55:11 +0200

Den 26 oktober 2013 23:19 skrev Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx
>:
> Om det fanns en debattör på vänsterkanten med samma ryggrad och
> analysförmåga skulle vi i Sverige ha en kulturdebatt att tala om;

En kulturdebattör på *höger*kanten med samma ryggrad och analysförmåga,
menade jag. Det som finns är, tja, Axess' Johan Norberg med gaggande
vapendragare Torbjörn Elensky; den förre är tämligen upptagen med att
haspla floskler om den förestående muslimska invasionen av västerlandet,
den senare gick från DN till Axess och upptäckte helt plötsligt att han var
högerradikal (och intensivt hatade alla som ifrågasatte honom för den
politiska hoppigheten -- blockning på Facebook där för undertecknad, vilket
var lite småroligt). Inte något debattmotstånd för Guillou att tala om där,
alltså.