[SKRIVA] Re: Kurser om skräcklitteratur

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 24 Mar 2015 19:09:12 +0100

Ja, nu blev jag fullständigt övertygad om att fru Lindestrand trots allt vet
hur man ger övertygande belägg för en tes.

Men tyvärr studerar jag själv litteraturvetenskap numera, och har gjort det vid
tre högskolor hittills, varför jag vet utmärkt väl vad jag talar om. Jag är
nämligen inte den typ som uppfinner åsikter ur tomma luften. Däremot har jag
varit tydlig nog om att jag inte har något intresse av att föra en meningslös
diskussion med fru Lindestrand.

/ Rickard

---- On Tue, 24 Mar 2015 18:43:44 +0100 pia lindestrand  wrote ----
>För alla som inte har försämrad läsförståelse kan jag, om intresse
>finns,rekommendera några trevliga och intressanta högskolekurser om
>skräcklitteratur:
>I sommar :"Vampyrer och makt"
>http://lnu.se/utbildning/kurser/4LI005
>I höst:
>Vampyrfiktion
>http://lnu.se/utbildning/kurser/1LI125
>eller
>skräckfiktion
>http://lnu.se/utbildning/kurser/1LI142
>Och det är bara på en av de här kurserna som Yvonne Lefflers bok finns med.För
> [...]

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).