[SKRIVA] Re: Kinesiska TV-pirater

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 7 Jan 2009 20:12:38 +0100

From: richard_fransson@xxxxxxxxxxx

  OK.
  Liten guide till att hämta hem (trolig högst piratmässiga) filmer och
TV-program. Bland dessa finns förstås mycket sf & fantasy. Jag har själv
gluttat in en hel del Star Trek, t ex.
  Gå till siten http://www.free-tv-video-online.info/
  Välj program (man får gå ned i flera steg - siten har i sig inga filmer, utan
länkar till siter som har det).
  När du får upp en film som börjar rulla, markera URL-rutan (nätadressen).
  Gå till siten http://www.clipnabber.com/ och klistra in adressen i en ruta
som ligger nästan överst. Tryck på "Nab video" och efter några sekunder dyker
en download-länk upp en bit ned, Högerklicka på denna länk och välj "Spara
länk som..." (eller vad menyvalet heter i ditt OS). Skriv vad du vill ha för
namn på filen. FIlen börjar sparas.
  OBS! En del filmer, t ex hos youku.com delas upp i flera och man får flera
delar att spara hos Clipnabber. Andra filmer är redan hos källan uppdelad och
man får leta efter program1A, program1B, osv.
  En del länkar hos free-tv-video-online är inaktuella och funkar inte; man får
prova flera.
  Det här är alltså direkt nedladdning, inte något som går via bittorrentar.
  Problem: Många siter som har program oxch filmer är på kinesiska. Man får
navigera med litet känsla och intiution, om man nu inte kan kinesiska.Man ser
dock bilder och arabiska siffror.

Show them the way! Add maps and directions to your party invites.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/events.aspx-----