[SKRIVA] Julnovell, redan

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 22 Nov 2013 10:33:52 +0000

Lite tidigt kan det tyckas men på kapitel 1 sajten upptäckte jag att det var
sista tävlingsdag för en julnovelltävling redan förra veckan. Egentligen
försökte jag komma på hur man ladeupp ett bidrag till deras "fångad av lust"
tävling som det var sista dagen för också då, det var några timmar kvar.Men
inte hittade jag det inte.Att delta i julhistoriegrejen var däremot betydligt
enklare, man skickade bara ett mail. Punkt. Och här är den.  - Den kom till så
här; jag funderade en hel sommar på ett novelltema som skulleinnehålla jul,
vinter och skräck. När jag slutligen fått ihop något förkastades det som inte
tillräckligt juligt.Och då, när det är försent, vaknar jag en morgon och har
den här idén.
http://www.kapitel1.se/ann-britt-berglund/tavlingsbok---julen/en-perfekt-jul#1

(MVH pia